۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر| ورود گردشگران باید درآمدزایی و ایجاد اشتغال کند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر| ورود گردشگران باید درآمدزایی و ایجاد اشتغال کند

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر از تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر خبر داد و گفت: ورود گردشگران باید درآمدزایی و ایجاد اشتغال کند.

علی باستین در حاشیه نشست با مدیران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: فاصله گرفتن از اقتصاد دولتی و حرکت به سمت سرمایه گذاری بخش خصوصی از راهکارهای مهم برای توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: کشورهای جنوب شرق آسیا، رشد خود را مدیون بخش خصوصی هستند و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، امری لازم و ضروری است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این مهم امسال باید انجام شود.

باستین با تاکید بر اینکه باید رویکرد را به سمت بخش خصوصی کنیم اضافه کرد: ما به عنوان دولت، باید حمایت از بخش خصوصی را به صورت عملی انجام دهیم و اگر فقط در قول و رقم و اعداد باشد، نتیجه‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه بوشهر قطب گردشکری دریایی و ساحلی کشور است گفت: گردشگری صنعتی و تجاری و همچنین گردشگری تاریخی در استان جایگاه خاصی دارد.

باستین افزود: متاسفانه در زیرساخت‌های گردشگری اقدامات قابل توحهی در گذشته، انجام نشده و اماکن تفریحی و رفاهی و اماکن اقامتی باید توسعه و تجهیز شوند.

وی اضافه کرد: احداث هتل و مراکز بوم‌گردی و ... با حمایت دولت و با حضور سرمایه‌گذاران باید انجام شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه باید متناسب با ظرفیت‌های استان، زیرساخت نیز فراهم شود خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز ساحلی داریم ولی استفاده لازم از این موقعیت نشده است و ورود گردشگران باید منحر به درآمدزایی و ایجاد اشتغال پایدار شود

باستین بیان کرد: حوزه گردشگری در ایجاد اشتغال و برگشت سرمایه نسبت به بقیه بخش‌ها، وضعیت مناسب‌تری دارد و بانک‌ها نیز رغبت بیشتری برای پرداخت تسهیلات دارد.

وی خواستار هم‌افزایی دستگاه‌های زیر مجموعه حوزه گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی شد و گفت: این مهم نتیجتا به توسعه تمام بخش‌ها می‌انجامد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: اولویت ما در تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات، طرح‌هایی است که امسال تکمیل شوند.

کد خبر: ۲۱۵٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha