۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
 مبارزه با آفت سِن مادر در ۱۰ هزار هکتار از گندم زارهای ایلام
رئیس جهاد کشاورزی ایلام خبر داد؛

مبارزه با آفت سِن مادر در ۱۰ هزار هکتار از گندم زارهای ایلام

ایلام- رئیس جهاد کشاورزی ایلام گفت: طرح مبارزه با آفت سِن مادر در ۱۰ هزار هکتار از گندم زارهای این استان در حال اجرا است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، آذرنوش عموزاده با اشاره به آغاز مبارزه با آفت سن گندم مادر از هفته گذشته در شهرستان‌های شمالی استان، اظهار کرد: تاکنون هفت هزار هکتار از اراضی زراعی کشت گندم آفت کشی شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفت سِن مادر در ۱۰ هزار هکتار از گندم زارهای این استان در حال اجراست، افزود: مبارزه با آفت سن گندم مادر قبل از شروع تخم ریزی و زاد و ولد پوره‌ها در شهرستان‌های دره شهر، بدره، ایوان، سیروان و چرداول در حال انجام است.

عموزاده ادامه داد: با توجه به اینکه همه ساله مبارزه با سن مادر و پوره‌ها انجام می‌گیرد، با توجه به پیشگیری و کنترل زاد و ولد و ازدیاد آفت سن موردی از طغیان این آفت در استان گزارش و مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: امسال نیز بعد از اتمام مبارزه با سن مادر، مبارزه با سن‌های پوره و نوزاد صورت می‌گیرد که روند مبارزه با آفت سن تا خردادماه ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام یادآور شد: با توجه با مبارزه اصلی با سن مادر قبل از تخم ریزی و زاد و ولد، تعداد نوزادان متولد شده اندک خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۵٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha