۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
بازارچه مرزی میرجاوه پس از ۳ سال وقفه بازگشایی شد
مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان:

بازارچه مرزی میرجاوه پس از ۳ سال وقفه بازگشایی شد

زاهدان- میر، مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه مرزی میرجاوه پس از سه سال تعطیلی با حضور مسئولان ایران و پاکستان بازگشایی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان، مبین میر در این خصوص اظهار داشت: پس از چندین نشست مشترک کمیسیون مرزی ایران و پاکستان، درباره افتتاح بازارچه مرزی مشترک توافقاتی صورت گرفته بود که سرانجام اجرایی شد.

مدیر بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان، یکی از اهداف احداث بازارچه‌های مرزی را تسهیل روند مبادلات تجاری دو کشور و جلوگیری از قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: با افتتاح این بازارچه روزانه ۱۰۰ کامیون کالاهای خود را به کشور پاکستان انتقال خواهند داد همچنین با فعالیت این بازارچه برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بازارچه مرزی میرجاوه از اولین بازارچه‌های مرزی فعال بوده که به دلایلی سه سال بسته بود و امروز دوباره بازگشایی شد.

ریگی افزود: از مزایای این بازارچه مرزی صادرات انواع کالاهای مورد نیاز کشور پاکستان مانند تره‌بار و سیمان و مصالح ساختمانی است.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha