۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
هدف وزارت صمت؛ بهره مندی از تمامی ظرفیت های اصناف
در نشست اتاق اصناف تهران با مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صمت مطرح شد

هدف وزارت صمت؛ بهره مندی از تمامی ظرفیت های اصناف

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در اتاق اصناف تهران و در دیدار با هیات رئیسه اتاق، به تشریح برنامه‌های وزارت صمت پرداخت و گفت: مجموعه مدیریتی وزارت صمت در دوره جدید اهل شعار نیستند و برای عمل و تحقق اهداف، درخواست مطالبه‌گری از شما داریم و هدف مجموعه وزارت صمت بهره مندی از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های اصناف می باشد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، محمد حسن صبوری دیلمی با تاکید بر اینکه اگر بخش خصوصی تقویت نشود، در هیچ حوزه‌ای در کشور نمی‌توان پیشران بود، افزود: تصمیمات باید با حضور بخش خصوصی به‌ویژه اصناف که مردمی‌ترین شکل یک تشکل خصوصی است، اتخاذ شود و این رویکرد کلی سرپرست وزارت صمت در اداره این وزارتخانه بزرگ می رباشد و شاهد هستیم که از زمان حضور مدرس خیابانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت اصناف در تمام تصمیم‌گیری ‌ها حضور پررنگی داشته‌اند.

وی با اشاره به عملکرد درخشان اصناف در بحران کرونا گفت: در حوزه تولید ماسک اقدامات اصناف شاهکار بود و این موضوع در هیچ جای دنیا نمونه مشابه ندارد.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صمت با بیان اینکه به اصناف اعتقاد کامل داریم، اظهار داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صمت در دوره جدید توسعه صادرات تولیدات صنفی است و در نظر داریم تا با تعریف معافیت‌ها و تسهیلات از صنوف تولیدی و صادرات محور در راستای جهش تولید حمایت کنیم، چرا که تحقق جهش تولید با بهره گیری از ظرفیت های صنوف تولیدی امکان پذیر است.

در این دیدار ابتدا قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با توجه به تجربیات و دیدگاه‌های مدرس خیابانی و مسئولان جدید وزارت صمت و اشرافی که به مشکلات و چالش‌های اصناف دارند امیدواریم با مشارکت و بهره‌مندی از راهکارها و همفکری بخش خصوصی شاهد رفع معضلات موجود و پیشرفت و ارتقای وضعیت اصناف باشیم.

فراهانی تاکید کرد: با همکاری متقابل دولت و اصناف می‌توانیم از بحران‌های پیش رو عبور کنیم.

ابراهیم درستی، نماینده سرپرست وزارت صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران نیز با تاکید بر اینکه دولت باید اصناف را باور داشته باشد، اظهار داشت: قبول مسئولیت مدرس خیابانی و تیم همراه وی در این شرایط سخت و حساس جای تقدیر دارد و اصناف تمام قد در کنار ایشان خواهد بود.

درستی با تاکید بر اینکه انتصابات و تغییرات ایجاد شده توسط مدرس خیابانی نشان از شناخت کامل ایشان از این حوزه دارد، افزود: برای حل مشکلات حوزه اصناف نیازمند تعامل و همراهی هر چه بیشتر دولت و اصناف هستیم.

همچنین خسرو ابراهیمی نیا، نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران نیز در این نشست با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات و پیشنهادات اصناف در تصمیم‌سازی‌ها، گفت: تجربیات اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی مهم و کارساز است و باید از نظرات نمایندگان اصناف در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کرد.

ابراهیمی نیا با تاکید بر یکپارچه‌سازی مدیریت تمامی صنوف بیان داشت: متاسفانه کسب‌وکارهای جدید در زیرمجموعه اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها فعالیت نمی‌کنند و این موضوع نظارت بر این کسب‌وکارها را مشکل کرده است.

علی فاضلی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران در ادامه این نشست با بیان اینکه اصناف در شرایط حساس و سختی هستند، افزود: اطمینان کامل دارم در صورت همراهی بدنه دولت با سرپرست وزارت صمت، شاهد اقدامات موثر و اساسی در وزارت صمت خواهیم بود.

کد خبر: ۲۱٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha