۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
شورای خبرگان مورد وثوق بانکی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز به‌کار کرد
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

شورای خبرگان مورد وثوق بانکی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز به‌کار کرد

یاسوج- معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای خبرگان مورد وثوق بانکی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت الله صمیمی دوست ظهر پنجشنبه در نشست شورای خبرگان بانکی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در محل استانداری افزود: براساس تبصره ذیل ماده (۶۲) قانون الحاق موادی به «قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور»، رئیس کل بانک مرکزی موظف است هیئتی متشکل از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی در هر استان از میان افرادی که استاندار پیشنهاد می کند، تشکیل دهد.

وی بیان داشت: در چارچوب این قانون، شورای خبرگان بانکی و اقتصادی در این استان تشکیل شد و کسانی که مورد تائید رئیس کل بانک مرکزی قرار می گیرند، با حکم وی به عضویت هیئت های موضوع این تبصره درآمده و به عنوان نماینده رئیس کل محسوب می شوند.

صمیمی دوست افزود: در گذشته بانک‌ها به دلیل اینکه بعضی از مصوبات کارگروه تسهیل با اختلاف بین بانک و متقاضیان اجرا نمی شد، از پرداخت تسهیلات به بعضی از متقاضیان که موضوع آنها در کارگروه تسهیل طرح شده بود، استنکاف می کردند و موارد اختلافی در شورای خبرگان مورد وثوق بانکی طرح و بررسی می شد.

وی بیان داشت: اگر حق با متقاضی باشد بانک موظف است به اجرای دستور شورای خبرگان بانکی عمل کند.

کد خبر: ۲۱٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha