۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی بانک مسکن به ثبت رسید
عضو هیات‌مدیره بانک مسکن:

افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی بانک مسکن به ثبت رسید

عسکرپور، عضو هیات مدیره بانک مسکن از افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی این بانک خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بانک مسکن، صابر عسکرپور با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک مسکن به ثبت رسیده است، گفت: این افزایش سرمایه بر اساس بند (د) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور برای بانک‌های دولتی از محل فروش سهام و سهم‌الشرکه دولت ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به ابلاغ مصوبه هیات محترم وزیران در اوایل دی‌ماه سال گذشته و برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بانک مسکن و انجام اقدامات قانونی، بانک موفق به ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ نزد اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران شد.

عسکرپور ضمن بیان تاثیرات مثبت افزایش سرمایه یاد شده بر بهبود ساختار مالی و شاخص‌های سلامت بانکی از جمله نسبت کفایت سرمایه، تقویت بنیه مالی بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی بخش مسکن و ساختمان کشور از طریق افزایش سرمایه سنواتی را ضروری دانسته و این موضوع را عاملی برای رونق بخش مسکن و ساختمان کشور عنوان کرد.

معاون مدیرعامل در امورمالی بانک مسکن با بیان اینکه افزایش سرمایه این بانک، سبب رونق ساخت‌وساز می‌شود، افزود: با توجه به برنامه‌های بانک مسکن به‌خصوص در طرح نهضت ملی مسکن و سایر پروژه‌هایی که در بخش مسکن در کشور در حال اجراست، افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی این بانک می‌تواند علاوه بر افزایش کفایت سرمایه و بهبود اعتبار آن نزد مردم برای رونق ساخت مسکن در کشور بسیار اثرگذار باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کردکه با برنامه‌ریزی صحیح و تلاش تمامی کارکنان در بخش های مختلف صف و ستاد از طریق تجهیز منابع و مصرف بهینه آن؛ با هدف متعادل شدن نرخ بهای تمام شده پول و نرخ بازدهی مصارف، وضعیت نسبت های ملی حفظ و تقویت شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha