۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
۱۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان کشف شد
اسلامی راد به بازار گفت:

۱۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان کشف شد

سمنان- اسلامی راد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان، گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه سال ۱۴۰۱ در استان، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

حسن اسلامی راد در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت های جدی مسئولان استان سمنان است، بیان داشت: به واسطه قرارگیری سمنان بر سر چهار راه شمال شرق کشور و همچنین همجواری با هشت استان، مقابله جدی با قاچاق کالا در این منطقه، حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در این زمینه، مساعدت ها و همراهی خوب بین دستگاه های اجرایی و قضایی و انتظامی در استان سمنان وجود دارد، افزود: با تلاش وافری که صورت گرفته میزان کالاهای قاچاق مکشوفه در استان طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن بیش از ۵۷ درصد بیشتر شده است.

رسیدگی به پرونده های قاچاق

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه سال ۱۴۰۱ در استان یک هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ پرونده مرتبط با قاچاق کالا و ارز در استان سمنان مورد رسیدگی قرار گرفت.

اسلامی راد با بیان اینکه در رسیدگی به این پرونده ها، مماشاتی وجود ندارد، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ برای محکومان پرونده‌های قاچاق در سراسر استان سمنان یک هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی تعیین شد.

هر میزان در زمینه مبارزه با قاچاق اهتمام داشته باشیم به همان نسبت می توانیم به رشد تولید کمک کنیم

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷۷ میلیارد ریال از این جرایم وصول شده است، افزود: با توجه به اینکه شعار سال رشد تولید و مهار تورم است، تکلیف سنگینی بر دوش کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار داده شده و آن هم مقابله جدی با مقوله شوم قاچاق خواهد بود.

افزایش کشفیات

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با بیان اینکه معتقد هستیم هر میزان در زمینه مبارزه با قاچاق اهتمام داشته باشیم به همان نسبت می توانیم به رشد تولید کمک کنیم، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ اقدامات خوبی انجام شد و تلاش وافری را توسط اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز شاهد بودیم که از آن جمله می توان به افزایش کشفیات اشاره کرد.

اسلامی راد با بیان اینکه نیروی انتظامی به تنهایی در سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مجموع یک هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال کالاهای مکشوفه استان را کشف و ضبط کرده است، بیان داشت: این میزان کشفیات نسبت به سال قبل ۱۴۴ درصد بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بازرسی هایی که در سال ۱۴۰۱ سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان انجام داده ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده که به نسبت سال قبل از آن، این کشفیات ۷۰۰ درصد بیشتر شده است، گفت: در حوزه بازرسی های گمرکات استان سمنان نیز در سال گذشته ۱۰۷ میلیارد ریال کشفیات قاچاق را شاهد بودیم

کد خبر: ۲۱۴٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha