۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
ادارات و نهادهای دولتی چقدربرق مصرف می کنند؟
صرفه جویی ۱۰۰۰مگاواتی برق با شروع زودتر کار

ادارات و نهادهای دولتی چقدربرق مصرف می کنند؟

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: مقدار برق تحویلی به ادارات و نهادهای دولتی در تابستان حدود ۴۲۰۰مگاوات است. پیش بینی می شود که با شروع کار ادارات از ۶ صبح حدود هزار مگاوات از مقدار مصرف آنها کاسته شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: حدود ۲۰ روز دیگر تغییر ساعت کاری ادارات و نهادهای دولتی کلید می خورد. شاید برای شما هم ای سوال پیش آمده که این تغییر ساعت که با انتقادهای بسیاری همراه بوده تا چه اندازه می تواند به مدیریت مصرف برق کمک کند. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق به بازار می گوید: مقدار برق تحویلی به ادارات و نهادهای دولتی در تابستان را حدود ۴۲۰۰مگاوات است. پیش بینی می شود که با شروع کار ادارات از ۶ صبح حدود هزار مگاوات از مقدار مصرف آنها صرفه جویی شود.

او همچنین از برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف خبر داد و به بازار گفت: در بخش اداری برنامه‌ها به صورت دقیق مشخص شده است، خوشبختانه هیئت دولت ساعت‌ فعالیت اداری را در اسفند ۱۴۰۱ مصوب کرد و بر اساس آن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار اداری از ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود، ضمن اینکه یک ساعت پیش از پایان ساعت کار اداری دستگاه‌های سرمایشی خاموش می‌شوند.

به گفته سخنگوی صنعت برق، همچنین البته جدای از این تغییر ساعت ادارات در شهرهای گرم موظف هستند که بلافاصله بعد از اتمام پایان ساعت کاری و در شهرهای با دمای معمولی یک ساعت قبل از پایان ساعت اداری وسایل سرمایشی را خاموش کنند.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha