۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کاهش یک درصدی صادرات فولاد میانی کشور

کاهش یک درصدی صادرات فولاد میانی کشور

طبق آمار انجمن آماری تولیدکنندگان فولاد ایران، صادرات فولاد میانی یک درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، انجمن آماری تولید کنندگان فولاد ایران آمار و ریز جزئیات واردات و صادرات صنعت فولادی را در ده ماهه انتهایی سال ۱۴۰۱ منتشر کرد که مجموعا صادرات فولاد کشور، شامل فولاد میانی و محصولات فولادی، هشت میلیون و ۴۳۳ هزار تن و صادرات فولاد میانی کشور پنج میلیون و ۷۴۸ هزار تن بوده که این مقدار درمقایسه با سال گذشته یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بر این اساس سهم صادرات بیلت و بلوم در ده ماهه سال ۱۴۰۱ نیز، چهار میلیون و ۳۶۳ هزار تن و اسلب یک میلیون و ۳۸۵ هزار تن بوده است، صادرات اسلب نیز کاهش ۲کاهش یک درصدی صادرات فولاد میانی کشور۷ درصدی داشته و تنها صادرات بیلت و بلوم ۱۱ درصد افزایش داشته است.

بنا براین گزارش میزان صادرات کل فولادی کشور در ده ماهه سال ۱۴۰۱، دو میلیون و ۶۸۵ هزار تن بوده که آن هم درمقایسه با زمان مشابه سال پیش خود مقدار دو درصد کاهش یافته است.

در میان محصولات فولادی صادرات مقاطع طویل فولادی، دو میلیون و ۳۲۸ هزار تن بوده که درمقایسه با سال پیش چهار درصد افزایش یافته است.

میلگرد دو میلیون و ۶۵ هزار تن صادر شده است و مقاطع تخت فولادی با کاهش ۲۸ درصدی به ۳۵۷ هزار تن رسیده است و همچنین آهن اسفنجی ۷۴۴ هزار تن بوده و درمقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.

کاهش یک درصدی صادرات فولاد میانی کشور

کد خبر: ۲۱۴٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha