۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
رشد۲۷۴ درصدی توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده در ایلام
مدیرکل امور مالیاتی ایلام خبر داد؛

رشد۲۷۴ درصدی توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده در ایلام

ایلام- جنتی، مدیرکل امور مالیاتی ایلام از رشد ۲۷۴درصدی توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده در استان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

غلامرضا جنتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۲۰۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه شهرها و روستاهای استان توزیع شده در حالی که این عدد در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۴ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از این محل ۱۱۵میلیارد تومان به شهرداریها، ۴۵ میلیارد تومان به دهیاریها، ۱۶میلیارد تومان به امور عشایری، چهار میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری، ۵.۵ میلیارد تومان به ورزش و جوانان استان پرداخت شده و ۱۸ میلیارد تومان مربوط به ۱۰ درصد ماده ۳۹ سهم وزارت کشور (سازمان شهرداری ‌ها و دهیاری ها) بوده است.

وی توضیح داد: مالیات وصول شده استان تماماً به خزانه کشور واریز می شود و مطابق با قانون برنامه و بودجه صرف امور جاری، دفاعی و امنیتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و عمرانی مثل ساخت سد، پارک، جاده و... می شود. به علاوه سازمان امور مالیاتی بر اساس برنامه های توسعه ای کشور و قوانین مالیاتی، عوارض موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه و امور عمرانی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می کند.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha