۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
ایجاد زیرساخت لازم در گمرک و بازارچه های مرزی جزو اولویت های دولت است
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ایجاد زیرساخت لازم در گمرک و بازارچه های مرزی جزو اولویت های دولت است

ارومیه- معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فعال‌سازی گمرکات و بازارچه‌های مرزی با تکمیل زیرساخت‌های لازم در اولویت‌کاری دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الله میرزایی ظهر پنج شنبه در بازدید از بازارچه مرزی کیله سردشت اظهار داشت: گفتگوهای لازم با سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شده تا به کمک آنان و همچنین استفاده از منابع اشتغال ملی و استانی همچون اعتبارات تبصره ۱۸ و اعتبارات اشتغال روستایی و از سوی دیگر به کارگیری ظرفیت کارآفرینان بزرگ ملی، شاهد ایجاد فرصت های ویژه اشتغالزایی در منطقه باشیم.

وی ادامه داد: برای فعالسازی مرز کیله باید زیرساخت‌های لازم فراهم شده و از ظرفیت های قانونی برای واردات و صادرات در این بازارچه استفاده شود.

میرزایی افزود: مهم ترین چالش بازارچه های مرزی، تکمیل زیرساخت های لازم و از جمله زیرساخت های حمل و نقلی در این مناطق بوده و البته رفع موانع قانونی در مرزها و گمرکات نیز مورد نیاز است.

افزایش ۲۴۰ درصدی صادرات از مرز کیله

فرماندار سردشت نیز در این بازدید گفت: نزدیک به ۱۸ هزار کارت الکترونیکی مرزی صادر که برخی فعال و تعداد نیز غیرفعال هستند اما سعی در استفاده از ظرفیت های لازم و بهره مندی از فرصت ایجاد شده داریم.

اقصی نخشی پور همچنین از افزایش ۲۴۰ درصدی صادرات در این مرز طی سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال گذشته شاهد صادرات ۳۱۰ میلیون دلاری از این مرز بوده ایم.

کد خبر: ۲۱٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha