۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
بازار بورس بازار خرید و فروش انتظارات است
رئیس مرکز آموزش سازمان بورس:

بازار بورس بازار خرید و فروش انتظارات است

احمدی، رئیس مرکز آموزش سازمان بورس اظهار داشت: هیچ شخصی با شرکت در یک یا چند دوره آموزشی در بورس استاد نمی‌شود و هر سرمایه‌گذار نیاز دارد تا در روند معاملات واقعی تجربه کسب کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، شاهین احمدی رئیس مرکز آموزش سازمان بورس با اشاره به این که آموزش شرط اول ورود به کار است، گفت: موضوع آموزش را همه فعالان یا متقاضیان حضور در بازار بورس باید جدی بگیرند.

وی تاکید داشت: اصلاحات بازار بورس در چند روز اخیر نشان داد، آن‌هایی که بی‌گدار به آب می‌زنند با زیان‌های قابل توجهی مواجه می‌شوند.

رئیس مرکز آموزش سازمان بورس درباره دوره‌های آموزشی بورس، توضیح داد: در حال حاضر برخی از برگزارکنندگان دوره «آموزش بورس» مانند کارگزاری‌ها و شرکت‌های مشاوره و غیره از سازمان بورس مجوز «نهاد مالی» دارند.

وی تصریح کرد: آن دسته از دوره‌های آموزشی که توسط نهادهای مالیِ مجوزدار برگزار می‌شوند مورد تایید سازمان بورس هستند. عموم مردم با مراجعه به وبگاه «کمیته راهبری آموزش» می‌توانند از اعتبار مراکز خصوصی آموزش بورس مطمئن شوند.

وی با اشاره به آزادسازی فروش بخشی از سهام عدالت، توضیح داد: ممکن است برخی از خانواده‌های پر جمعیت با فروش سهام عدالت مبلغ قابل توجهی را به دست آورند.

رئیس مرکز آموزش سازمان بورس به دارندگان سهام عدالت توصیه کرد: اگر خانواده‌ای به پول سهام عدالت نیاز ندارد، بهتر است که از فروش ۳۰ درصدِ آزاد شده پرهیز کند، چرا که: سرمایه‌گذاری‌های استانی به تدریج در بورس عرضه می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای دانش بورسی دانش‌آموزان در کشور، توضیح داد: اکثر کشورهای دنیا در حوزه بورس بر روی قشر دانش‌آموزی تمرکز دارند و برای آموزش و ارتقای کودکان دروس متنوعی را طراحی کرده‌اند.

شاهین احمدی افزود: در برخی از کشورها کودکان بلافاصله پس از ۱۸ سالگی از خانواده جدا می‌شود و زندگی خودشان را مدیریت می‌کند و بر این اساس به مباحث مرتبط با کسب درآمد توجه جدی دارند.

وی تاکید داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت آموزش و پرورش باید در همکاری با یکدیگر سطح دانش بورسی و مالی دانش‌آموزان را ارتقا دهند. در حال حاضر دیپلم بورس در رده‌های تحصیلی کشور گنجانده شده است و دانش‌آموزان می‌توانند بعد از دوره راهنمایی در رشته بورس تحصیل کنند.

وی با اشاره به تحولات اخیر بازار بورس ایران، اظهار داشت: تاثیر کرونا در بازار بورس را می‌توان در گزارش کار شرکت‌های مختلف ارزیابی کرد. در حال حاضر با افت فروش و سودآوری دید سرمایه‌گذاران نسبت به بازار سرمایه تغییر کرد.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از اقتصاد در تمام کشورها به «اقتصاد خدماتی» مربوط می‌شود و شیوع ویروس کرونا باعث شده تا این دسته از اقتصاد از چرخه فعالیت و سوددهی باز بماند.

رئیس مرکز آموزش سازمان بورس به فعالان تازه‌کار بازار سرمایه، توصیه کرد: سرمایه‌گذاران با دقت به روند نزول یا صعودِ سود دهی در شرکت‌های مختلف، می‌توانند سبد سهام خود را به تعادل برسانند.

وی افزود: تمام بازیگران بازار سرمایه باید در موضوعات «تحلیل صورت مالی» و «تحلیل صنعت» و «تحلیل برابری نرخ‌های ارز» دانش کافی داشته باشند.

شاهین احمدی اضافه کرد: هیچ شخصی با شرکت در یک یا چند دوره آموزشی در بورس استاد نمی‌شود و هر سرمایه‌گذار نیاز دارد تا در روند معاملات واقعی تجربه کسب کند.

وی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به این که بازار بورس بازار خرید و فروش انتظارات است، عنوان کرد: در بازار بورس «الان» معامله نمی‌شود و بازار بورس «برآورد از سودآوری» و «توانایی شرکت‌ها در سال‌های آتی» را معامله می‌کند.

رئیس مرکز آموزش سازمان بورس با بیان این که تشخیص حباب در بازار بورس کار سختی است، تصریح کرد: شرکت در دوره تابلوخوانی برای سرمایه‌گذاران بازار بورس امری ضروری به شمار می‌آید.

وی با بیان این که بازار سرمایه محمل تامین مالی است، توضیح داد: هر سرمایه‌گذار با حضور در بازار بورس موارد مورد نیاز شرکت‌های مختلف را تامین می‌کند.

احمدی ادامه داد: وقتی که شرکت‌ها (متناسب با وضعیت سودآوری) به بازار خرید و فروش ورود پیدا کنند، می‌تواند منابع خودشان را از طریق بازار سرمایه جذب کنند.

کد خبر: ۲۱٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha