۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
راندمان تولید مرکبات در مازندران شکسته می‌شود
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

راندمان تولید مرکبات در مازندران شکسته می‌شود

ساری- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: راندمان تولید مرکبات استان در سال جاری با رسیدن به ۳۰ تن در هکتار، شکسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید بهادری ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی طرح یاوران تولید در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه میانگین تولید مرکبات با استفاده از پژوهش‌ها و تحقیقات علمی در استان طی سال گذشته به ۲۵ تن رسیده بود، افزود: این میزان در سال جاری با افزایش پنج تنی به ۳۰ تن در هکتار خواهد رسید.

وی اجرای طرح یاوران تولید را ارتقای کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی و باغی موثر دانست و گفت: اجرای این طرح منجر به جهش تولید در بخش کشاورزی می شود و در قالب این طرح، هر مرکز جهاد کشاورزی باید ۱۵ روستا را تحت پوشش قرار دهد.

وی با اشاره به انجام نشاکاری مکانیزه در ۹۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان اظهار داشت: پیش بینی می شود این میزان به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یابد و باید از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل ها برای حل مشکلات فراروی حوزه کشاورزی بهره گرفت.

توجه به کشاورزی اقتصادی

عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم توجه به کشاورزی اقتصادی را امری مهم برشمرد و گفت: در حوزه تولیدات کشاورزی، دانش محوری باید اصل قرار گیرد و طرح یاوران تولید می تواند مشکلات حوزه کشاورزی را بررسی کند.

وی با اظهار اینکه در این طرح از ظرفیت همه بخش ها و تشکل‌های کشاورزی بهره گیری می شود به شکل گیری کمیته های مختلف برای اجرای طرح یاوران تولید اشاره کرد و گفت: این طرح سبب اقصتادی شدن حوزه تولید خواهد شد.

بهره گیری از یافته های علمی برای مهار مگس میوه

محمودرضا رمضانپور رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران نیز با عنوان اینکه ۵۶ نفر از اعضای هیئت علمی و محققان در اجرای طرح یاوران تولید همکاری خواهند کرد، افزود: تمامی محققان وظیفه دارند به صورت تیمی و هدفمند در عرصه های تولید حضور یابند.

وی ادامه داد: تاکنون با بهره گیری از یافته های علمی، اقدامات ارزشمندی برای مقابله و مهار مگس میوه در استان انجام شده است که از دستاوردهای همکاری مشترک بخش تحقیقات و اجرا بوده است.

علی طاهری دبیر طرح یاوران تولید مازندران نیز در این جلسه گفت: طرح یاوران تولید نسخه پیشرفته طرح نظام نوین ترویج است که هدفش رفع مشکلات فراروی تولید و تولیدکنندگان است.

وی افزود: افزایش پنج درصدی ضریب تبدیل برنج، کاهش ۵۰ درصدی مصرف سموم در مزارع، افزایش تولید ۲۰ درصدی محصولات باغی، توسعه آبیاری نوین و غیره از جمله اهداف طرح نوین کشاورزی است.

کد خبر: ۲۱٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha