۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
مدیران در حوزه اقتصاد پشت درهای بسته تصمیم گیری نکنند
مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پگاه جهان نما:

مدیران در حوزه اقتصاد پشت درهای بسته تصمیم گیری نکنند

گرگان- سلیمانی، مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پگاه جهان نما گفت: اقتصاد باید به بخش خصوصی واگذار شود و مدیران پشت درهای بسته در مباحث اقتصادی تصمیم گیری نکنند.

حمید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار بازار در توصیه به دولت برای بهبود اقتصاد کشور، اظهار کرد: بهتر است اقتصاد دستوری حذف شود و دولت اقتصاد را به بخش صوصی واگذار کرده و به نظارت بر این حوزه بسنده کند.

مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پگاه جهان نما افزود: تداوم سیاست قیمتگذاری دستوری قطعا در سالی که به رشد تولید مزین شده منجر به بهبود شرایط ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد قاطع من این است که اقتصاد به صنعت و بخش خصوصی واگذار شود و دولت پشت درهای بسته تصمیم گیری نکند.

به گفته او، اگر قیمتگذاری درست و منطقی باشد امکان توازن در دخل و خرج تولید میسر خواهد شد؛ به نظر می رسد این سیاست ها به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک شایانی خواهد کرد.

سلیمانی عواقب قیمت گذاری دستوری را کاهش تولید دانست و گفت: بخش خصوصی خودش می تواند بازار را تنظیم کند و اگر قیمتی افزایش می یابد این دلیل بر تورم نیست.

مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پگاه جهان نما ادامه داد: اتخاذ سیاست و تصمیمات نادرست در سال گذشته، منجر به کاهش تولید گوشت سفید در کشور شد که دولت ناگزیر به واردات این محصول شد.

وی با بیان اینکه تا چندی پیش میزان تولید گوشت سفید در کشور به حدی بود که صادرات هم انجام می شد، افزود: هرچند که در حال حاضر موجودی گوشت سفید در کشور کافی است اما هنوز هم واردات انجام می شود؛ اینها جز مواردی است که به تولیدکننده آسیب می زند.

کد خبر: ۲۱۴٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha