۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان در بورس عرضه می‌شوند
رییس بنیاد مستضعفان:

نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان در بورس عرضه می‌شوند

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح ۲ واحد گازی فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد از سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی این بنیاد در نیروگاه خرم آباد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح واحد ۱ و ۲ فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد با اشاره به اینکه مسئولان باید خود را خادم مردم بدانند و از این بابت خداوند را شاکر باشند گفت: استان لرستان زینت نظام و کشور است و مردم این استان همواره برای کشورمان هزینه داده اند و ۶۲۰۰ فرزند لرستان برای حفاظت از این مرز و بوم به شهادت رسیده اند؛ لذا این فداکاری‌های مردم لرستان حق بزرگی بر گردن مسئولان است و ما باید تلاش کنیم تا خادمی بی ریا برای این مردم باشیم.

رئیس بنیاد مستضضعفان با تقدیر از شهدا و بخصوص شهید سلیمانی گفت: ما باید تلاش کنیم تا راه شهدا را ادامه دهیم و عمری که خداوند به ما عنایت کرده باید در مسیر کمک به مردم هزینه شود و می‌بایست به گونه‌ای عمل کنیم که خداوند ما را به شهدا و این عزیزان ملحق کند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای برقراری عدالت در جامعه تلاش کنیم گفت: بر اساس فرموده خداوند، مستضعفان وارثان زمین و امامان و پیشوایان بر روی زمین خواهند شد و ما باید برای تحقق این موضوع تلاش کنیم.

فتاح در ادامه به برخی از اقدامات بنیاد مستضعفان برای کمک به مردم لرستان در بحران سیل در این استان اشاره کرد و گفت: بعد از وقوع سیل در لرستان، بنیاد مستضعفان تامین سیمان مورد نیاز برای بازسازی منازل آسیب دیده از سیل را عهده دار شد و تا امروز بیش از ۷۷ هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی این منازل تخصیص داده شده است و اعلام کردیم بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا سیمان مورد نیاز برای منازلی که هنوز بازسازی نشده اند را به صورت رایگان باز هم تامین کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای تکمیل ۲ واحد گازی نیروگاه خرم آباد گفت: تا امروز بنیاد مستضعفان برای احداث ۲ واحد گازی در فاز نخست این نیروگاه بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و برای تکمیل این فاز نیز ۱۷۰۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان سال در این نیروگاه سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تصمیم بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری در این نیروگاه به منظور تکمیل فاز دوم آن، مجموع سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در نیروگاه خرم آباد به ۶۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

فتاح گفت: این نیروگاه بزرگترین نیروگاه استان لرستان است که مجوز آن در سال ۸۴ و زمانی که در وزارت نیرو مشغول خدمت بودم صادر شد و با بهره برداری از این نیروگاه، علاوه بر تامین برق استان، زمینه صادرات برق و توسعه صنایع مختلف دیگر در استان لرستان فراهم می‌شود.

فتاح همچنین با اشاره به طراحی نیروگاه خرم آباد به صورت سیکل ترکیبی که باعث صرفه جویی در منابع می‌شود گفت: ما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که صنعت نیروگاهی در کشور ما بومی شده و از فاز صفر تا مرحله طراحی، احداث و بهره برداری نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه خرم آباد، به دست متخصصین ایرانی انجام شده است.

نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان در بورس عرضه می‌شوند

وی با تاکید بر نیم نگاه بنیاد مستضعفان به مسائل زیربنایی تولید در کشور از جمله صنعت نیروگاهی گفت: ما در عرصه نیروگاهی کشور فعال هستیم چراکه با توجه به توسعه صنعت و کشاورزی در کشور، بیش از گذشته نیازمند توسعه نیروگاه‌ها برای تامین برق هستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم تا نیروگاه هایمان از جمله نیروگاه خرم آباد را در بورس عرضه کنیم تا مردم بتوانند به عنوان سهام داران این نیروگاه ها، در سود و تولید نیروگاهی سهیم باشند.

فتاح با اشاره به سیاست بنیاد مستضعفان برای استفاده از نیروهای بومی در مناطق مخاتلف کشور گفت:در نیروگاه خرم آباد نیز اولویت اشتغال با نیروهای بومی است و عمده نیروهای شاغل در احداث فاز یک و ۲ و همچنین نیروهای شاغل در زمان بهره برداری این نیروگاه از نیروی‌های بومی خرم آباد و لرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تکمیل فاز دوم نیروگاه خرم آباد، ما از همین جا اعلام می‌کنیم که تمامی درآمد بنیاد مستضعفان از واحدهای تکمیل شده، به خارج استان نخواهد رفت و این درآمدهای صرف هزینه‌های تکمیل و احداث فاز ۲ این نیروگاه می‌شود.

استقرار بنیاد مستضعفان در محرومترین شهرستان لرستان در آینده نزدیک

در ادامه رئیس بنیاد مستضعفان با توجه به درخواست مسئولان کمیته امداد استان لرستان اعلام کرد بنیاد مستضعفان ۵ هزار بسته معیشتی دیگر علاوه بر ۳۰۰۰ بسته معیشتی قبلی را طی ۲۴ ساعت آینده در اختیار خانواده کمیته امداد قرار دهد تا توسط کمیته امداد میان خانواده‌های ضعیف و کم برخوردار این استان توزیع شود.

وی در ادامه با اشاره به خدمات بنیاد مستضعفان به اقشار آسیب پذیر و هدف در استان لرستان پس از شیوع کرونا در کشور گفت: از ابتدای شیوع کرونا جمعاً ۱۲ میلیارد تومان به صورت نقدی به استان لرستان اختصاص یافته و روز گذشته نیز با توجه با درخواست مسئولان استانی به منظور تامین ۵۰۰۰ بسته معیشتی برای اقشار ضعیف، علاوه بر ۳ هزار بسته معیشتی قبلی، بنیاد مستضعفان تامین این ۵۰۰۰ بسته معیشتی را متقبل شد و امروز این ۵ هزار بسته به مسئولان استانی تحویل داده شد.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بنیاد مستضعفان متقبل شد تا هر چه سریعتر برای تمامی خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر در استان لرستان، واحد مسکونی احداث کند.

فتاح در پایان با تاکید بر پتانسیل‌های بالای استان لرستان گفت: در مذاکرات امروز با استاندار لرستان مقرر شد به زودی توافقی صورت بگیرد تا بنیاد مستضعفان در قالب طرح آبادانی و پیشرفت، در محروم‌ترین شهرستان استان لرستان مستقر شود و با همکاری سایر دستگاه ها، این شهرستان را به سطح قابل قبولی از آبادانی و پیشرفت برساند.
کد خبر: ۲۱٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha