۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
استان یزد بیشترین بارش و سیستان و بلوچستان کمترین بارش را دریافت کرد
در نیمه اول فروردین ماه سال جاری؛

استان یزد بیشترین بارش و سیستان و بلوچستان کمترین بارش را دریافت کرد

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: استان یزد با دریافت بارش ۱۸ درصد بیشتر از نرمال پر بارش‌ترین استان در نیمه اول فروردین امسال بود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور استان‌های دارای بیشترین بارش و کم‌ترین بارش در نیمه اول فروردین را اعلام کرد.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با بیان اینکه ۸۰ درصد بارندگی‌ها در فروردین ماه رخ می‌دهد، افزود: در نیمه اول فروردین برخی از استان‌ها مثل یزد، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و بوشهر و به عبارتی مناطق واقع در فلات مرکزی، جنوب و جنوب غرب بارندگی‌ نرمال و بالاتر از نرمال را دریافت کردند.

وی افزود: استان فارس ۵ درصد بیشتر از نرمال، چهارمحال و بختیاری ۷ درصد، اصفهان ۱۱ درصد و استان یزد ۱۸ درصد بیشتر از میزان نرمال بارندگی داشتند.

وظیفه خاطر نشان کرد: استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مثل قزوین، تهران، سمنان، شمال شرق و شرق کشور یعنی از سیستان و بلوچستان تا خراسان رضوی کمبود بارش دارند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان ۴۸ درصد، خراسان رضوی ۴۴ درصد، خراسان شمالی ۲۶ درصد، سمنان ۳۴ درصد، قزوین ۳۹ درصد و تهران ۳۶ درصد کمتر از نرمال باندگی دریافت کرده اند.

وظیفه گفت: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ۳ استان ساحلی دریای خزر بارندگی بسیار کمتر از نرمال داشتند.

وی افزود: طی نیمه اول فروردین ماه در استان گیلان ۴۱۶ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است که معادل ۱۸۵ میلی‌متر و ۳۱ درصد کمتر از میزان نرمال است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: میزان بارندگی‌ها در استان مازندران ۳۴ درصد و استان گلستان هم ۴۲ درصد کمتر از نرمال بوده است.

وظیفه با بیان اینکه استان گیلان از سد سفیدرود برای برنج کاری استفاده می‌کند، افزود: سد سفیدرود از استان‌هایی تغدیه می‌شود که وضعیت نامطلوب و زیر نرمال از لحاط بارندگی دارند و شرایط برای تامین آب برنج استان گیلان هم نامناسب است.

وی تاکید کرد: بارش‌هی استان‌های ساحلی دریای خزر هم نسبت به مقدار نرمال و هم نسبت به سال قبل کمتر بوده است.

استان یزد بیشترین بارش و سیستان و بلوچستان کمترین بارش را دریافت کرد

کد خبر: ۲۱۴٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha