۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
تولید گندم در جنوب کرمان افزایش یافت
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

تولید گندم در جنوب کرمان افزایش یافت

کرمان – نامور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جنوب کرمان از افزایش تولید گندم در جنوب کرمان خبر داد.

پونه نامور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: جنوب کرمان یکی از مناطق مستعد کشاورزی در کشور است که بخش زیادی از اراضی و زمینهای کشاورز به کشت گندم اختصاص یافته و امکان توسعه کشت گندم نیز در این مزارع وجود دارد.

وی ادامه داد: تولید محصولات صادرات محور از یک سو و از سوی دیگر تولید محصولات استراتژیک مانند گندم و کلزار در دستور کار قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به خشکسالی اشاره کرد و گفت: نباید منابع اب موجود برای تولید محصولاتی استفاده شود که توجیه اقتصادی ندارد و در مقابل باید به تولید محصولات استراتژیک و مورد نیاز و یا ارز آور در کشور اقدام شود و سعی داریم تغییر الگوی کشت را ترویج کنیم.

مقابله با آفت های کشاورزی در دستور کار قرار دارد

وی یکی از مهمترین مسائلی که منجر به آسیب به کشاورزی جنوب کرمان می شود را تغییرات اقلیمی و شیوع آفتها دانست و بیان کرد: عملیات مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ٣۵ هزار هکتار از مزارع این منطقه انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: طی روزهای اخیر نیز سرمازدگی موجب بروز خسارتهایی به مزارع و باغهای جنوب استان شده است.

وی گفت: در زمینه کشت گندم با مشکل آفت سن مواجه هستیم که عملیات پایش مزارع با تشکیل گروههای شبکه مراقبت در شهرستان های تابعه آغاز و عملیات مبارزه با سن مادر در بیش از چهار و ۶٠٠ هکتار از مزارع انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اضافه کرد: پارسال میزان کشت قراردادی گندم هفت هزار و ۵٠٠ هکتار بوده و امسال به ٣٩ هزار و ۶٣۵ هکتار افزایش یافته وبیش از ۶ هزار هکتار سطح کشت غیرقراردادی نیز در جنوب کرمان وجود دارد.

وی ادامه داد: از کشاورزان می خواهیم مزارع و باغهای خود را بیمه کنند.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha