۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
توافق بین ایران و عربستان و ظرفیت تجارت خارجی| تجار سمنانی بی‌بهره نمانند
امیدیان به بازار گفت:

توافق بین ایران و عربستان و ظرفیت تجارت خارجی| تجار سمنانی بی‌بهره نمانند

سمنان- امیدیان کارشناس اقتصادی گفت: بیانیه مشترک ایران و عربستان دارای نکات مهم اقتصادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به برداشتن موانع همکاری های دو جانبه اقتصادی اشاره کرد.

محمدهادی امیدیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بیانیه مشترک بین ایران و عربستان بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در این بیانیه برداشتن موانع پیش روی گسترش همکاری های دوجانبه به خصوص در زمینه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ارتقاء همکاری تجاری با عربستان می تواند برای تجارت خارجی ایران حائز اهمیت باشد، افزود: تعامل با عربستان به معنای تعامل با بخش بزرگی از کشورهای عربی و همچنین خاورمیانه است.

استفاده از ظرفیت‌ها

این کارشناس در ادامه گفت: گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه تامین منافع اقتصادی شاید بتواند یکی از مهمترین بخش هایی باشد که در این بیانیه مشترک می توان به چشم دید.

امیدیان با بیان اینکه تجار استان سمنان نباید از این قافله بزرگ عقب بمانند بیان کرد: این استان دارای توانمندی های عظیم تولیدی و تجاری مانند ساخت انواع الکتروموتور، کنتور برق، سیم و کابل، ظروف یکبار مصرف، مواد شوینده و اتوبوس و مینی بوس سازی و ... است که می تواند ظرفیت عظیمی برای تجارت بین المللی در اختیار استان سمنان قرار بدهد.

یکی از مهمترین نکات بیانیه مشترک ایران و عربستان فعالسازی موافقتنامه های همکاری است

وی با بیان اینکه برگزاری رویداد های اقتصادی مشترک بین ایران و عربستان یکی از مهم ترین مسائلی است که باید مد نظر قرار بگیرد افزود: برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای مشترک اقتصادی می‌تواند به شناسانده شدن ظرفیت های اقتصادی کشورمان و همچنین مزیت های قابل سرمایه گذاری کمک شایانی کند.

ظرفیت‌های سمنان

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه در این بین ما می‌بایست سازگاری اندیشید تا تجار و تولیدکنندگان استان سمنان نیز در این رویداد های مشترک حضور پیدا کنند، ابراز داشت: امروز یکی از مهمترین نیازهای کشورمان دیپلماسی اقتصادی است و ارتباط با عربستان و کشورهای منطقه در زمینه تسهیل تجارت بین الملل بسیار اهمیت دارد و لذا باید از این فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کرد.

امیدیان افزود: یکی از مهمترین نکات بیانیه مشترک ایران و عربستان فعالسازی موافقتنامه های همکاری در زمینه های اقتصادی است که می تواند تجارت سرمایه گذاری فناوری و حتی بحث علم را پوشش داده و ارزآوری بسیار خوبی برای کشورمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه فراموش نکنیم که عربستان به تنهایی یک کشور نیست بلکه می تواند دریچه ای به سمت تجارت با نیمی از کشورهای خاورمیانه باشد گفت: ما باید تلاش کنیم تا با دیگر کشورها به خصوص مصر روابط بهتری برقرار کنیم چرا که این کشور در کنار عربستان از اهمیت بسزایی به لحاظ اقتصادی استراتژیک و سیاسی برخوردار است.

کد خبر: ۲۱۴٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha