۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری زنجان بازدید کردند
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری زنجان بازدید کردند

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:زنجان گفت: از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان زنجان بازدید کردند.

به گزارش بازار و به نقل از میراث فرهنگی استان زنجان، سید سعید صفوی گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، از ۲۶ اسفند سال قبل تا ۱۵ فروردین جاری ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان زنجان بازدید کردند و در بین ۲۲۰ پایگاه و موزه کشور، گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی جزو ۲۵ درصد موزه‌ها و پایگاه‌های پربازدید در تعطیلات نوروز امسال ثبت شدند.

وی ابراز داشت: این استان دارای جاذبه‌های زیاد اعم از طبیعی، فرهنگی و مذهبی است که سالانه توجه زیادی از گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های گردشگری این استان غار کتله خور بوده که به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است و نوروز امسال رکورد جدیدی از بازدیدها را ثبت کرد.

صفوی یادآورشد: در راستای معرفی بهتر آثار تاریخی استان تورهای گردشگری یک روزه با همکاری سازمان فرهنگی وزارت متبوع و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بازدید رایگان از موزه ها و آثار باستانی برای بانوان محجبه و خانواده آنها فراهم شد، افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده زنجان رتبه ۱۳ کشوری را در بلیت فروشی برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه های استان کسب کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان به اقدامات مشترک انجام شده در موضوع گسترش گردشگری با همکاری سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا طبق تهاتر صورت گرفته با سمنان جاذبه‌های گردشگری زنجان در این استان معرفی شد.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha