۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کشت بهاره در ۹۰ هزار هکتار از اراضی زنجان
رئیس جهاد کشاورزی زنجان خبر داد؛

کشت بهاره در ۹۰ هزار هکتار از اراضی زنجان

زنجان- حسنی، رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالیانه حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیرکشت انواع محصولات زراعی بهاره می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، روح الله حسنی از کشت بهاره در ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان خبر داد و گفت : انواع صیفی جات و محصولات جالیزی از جمله پیاز، گوجه فرنگی، هندوانه و خربزه دانه‌های روغنی مانند گلرنگ، حبوبات و علوفه و گیاهان صنعتی چغندرقند، کنجد محصولاتی هستند که کشت آن‌ها در اراضی زراعی استان زنجان در فصل بهار صورت می گیرد.

وی ابراز داشت: با پایان یافتن کشت پاییزه و انتظاری محصولات در زمستان، از اواسط اسفندماه کشت پیاز و دانه‌های روغنی از جمله گلرنگ دیم و حبوبات از جمله نخود و عدس دیم در استان زنجان آغاز و بقیه محصولات نیز به تدریج حسب شرایط اقلیمی و آب و هوایی طی روزها و ماه‌های آتی تا خردادماه در شهرستان‌های تابعه کشت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشت بهاره حدود ۲۰ درصد از سطح زیرکشت کل استان را شامل می‌شود که با تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نقش مهمی در تامین نیازهای غذایی استان، امنیت و سلامت غذایی ایفا می‌کند.

حسنی تاکید کرد : سیاست سازمان جهاد کشاورزی انتقال زمان کشت برخی محصولات مرسوم بهاره مانند (گلرنک، نخود و عدس، گیاهان علوفه ای) از کشت بهاره به کشت انتظاری و پاییزه جهت استفاده حداکثری از نزولات پاییز و زمستانی است.

وی همچنین استفاده از علوفه‌های کم آب بر مانند سورگوم، خللر و ماشک، ارقام مقاوم به خشکی، انتقال کشت باز به محیط‌های کنترل شده گلخانه ها، جهت صرفه جویی در منابع آبی از جمله راهبردهای سازمان در سازگاری با کم آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: کشاورزان جهت استفاده از خدمات فنی و ترویجی از جمله توزیع نهاده‌های کودشیمیایی بذور و سموم مورد نیاز می‌توانند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی محل خود مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha