۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به ۱۳۹ هزار هکتار رسید
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به ۱۳۹ هزار هکتار رسید

زاهدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۱۳۹ هزار هکتار از مراتع این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلام حیدر زورقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بیش از ۱۳۹ هزار و ۱۲۰ هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ‌های صحرایی همچنان در ۱۵ شهرستان‌ سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود: در مناطق درگیر با ملخ صحرایی همراهی و همیاری مردم با متولیان مبارزه به این آفت بسیار مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است، گفت: کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در این استان توسط ۵۲ تیم دیده‌بانی و ۴۴ تیم مقابله همچنان ادامه دارد.

 وی تصریح کرد: ۹۲ هزار و ۴۰۲ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و ۴۶ هزار و ۷۱۸ هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

زورقی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مقابله جدی با این آفت ضروری است، گفت: مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی برای نخستین بار پس از ۲۵سال با استفاده از هواپیمای سمپاش در برخی مناطق سیستان و بلوچستان انجام شد.

کد خبر: ۲۱٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha