۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
پهلوگیری ۸۲۱ فروند کشتی طی سال قبل در بندر امیرآباد
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خبر داد؛

پهلوگیری ۸۲۱ فروند کشتی طی سال قبل در بندر امیرآباد

بهشهر- مدیرکل بنادر و دریانوری امیرآباد از پهلوگیری ۸۲۱ فروند کشتی سال برای ترانزیت کالا در این بندر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بندر امیرآباد، محمدتقی انزان پور با اشاره به تداوم رونق ترانزیت خارجی کالا با توجه به موقعیت ممتاز منطقه ای و قرارگیری این بندر در کریدور بین المللی شمال - جنوب، میزان تجارت در آن را با رشد ۲۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن، ۲۱۰ هزار و ۵۱ تُن عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۸۲۱ فروند کشتی در این بندرامیرآباد شرق مازندران پهلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۲۰۴ تن کالای اساسی مشتمل بر ذرت، جو، گندم، روغن نباتی و محصولات کشاورزی تخلیه شده، که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.

مدیرکل بندرامیرآباد در ادامه تشریح عملکرد سال ۱۴۰۱ به میزان تخلیه و بارگیری کالا به تفکیک کالاهای نفتی و غیر نفتی پرداخت و گفت: در این مدت بیش از ۳ میلیون و ۵۴ هزار تن کالای غیر نفتی و ۱۶۸ هزار و ۶۵۸ تن کالاهای نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

انزان پور به تداوم رونق ترانزیت خارجی کالا با توجه به موقعیت ممتاز منطقه ای و قرارگیری بندرامیرآباد در کریدور بین المللی شمال – جنوب اشاره و میزان آن را با رشد ۲۸ درصدی نسبت به سال گذشته، ۲۱۰ هزار و ۵۱ تن عنوان کرد.

مدیرکل بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندرامیرآباد را در سال گذشته هشت هزار و ۵۱۰ کانتینر « TEU » (هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) برشمرد و ابراز امیدواری کرد، بندرامیرآباد به عنوان دروازه تجارت کشور در حوزه خزر و توان بالای جذب بازرگانان و صاحبان کالا در بخش های مختلف اقتصادی با بکارگیری از تمام ظرفیت های راهبردی و لجستیکی خود و با تکیه بر اهداف مدون و چشم انداز توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی به بندر کانونی حمل کانتینر در شمال کشور تبدیل شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha