۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
وضعیت دریای مازندران نارنجی می‌شود/ ارتفاع ۲.۵ متری امواج
مدیرکل هواشناسی مازندران:

وضعیت دریای مازندران نارنجی می‌شود/ ارتفاع ۲.۵ متری امواج

ساری- مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: با شمالی شدن جریان هوا، وضعیت دریا در استان، نارنجی، مواج و توفانی می‌شود و ارتفاع موج به ۲.۵ متر خواهد رسید.

سید محمدرضا رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه وضعیت دریای مازندران به دلیل شمالی شدن جریان هوا و نفوذ سامانه بارشی از روز شنبه نارنجی می‌شود، اظهار داشت: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی با شمالی شدن جریان هوا، وزش باد نسبتا شدید شروع و دریا مواج و توفانی می‌شود.

وی افزود: براساس نقشه‌ها، با نفوذ سامانه بارشی شاهد مواج شدن دریا و باد نسبتا شدید خواهیم بود و بیشینه سرعت باد در نزدیک ساحل ۱۲ متر برثانیه و دور از ساحل ۱۵ متر برثانیه معادل ۵۴ کیلومتر برساعت پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: در این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل دو و دور از ساحل تا ۲.۵ متر برآورد می شود و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناورهای سبک و قایق های کوچک و صدمه دیدن ماهیان درقفس وجود دارد.

رضوی از فعالان دریایی خواست تا برای پیشگیری از خسارت ها، تمهیدات لازم را به عمل آورند و افزود: در این سامانه، تاثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بر دریا بیشتر است و می تواند زندگی کاربران را مختل کند از این‌رو باید برنامه برای پیشگیری از خسارت ها صورت گیرد.

کد خبر: ۲۱٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha