۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
افزایش قیمت جهانی طلا به بالاترین نقطه ۱۳ ماه گذشته| روند قیمت همچنان صعودی است
تحلیل بازار طلا؛

افزایش قیمت جهانی طلا به بالاترین نقطه ۱۳ ماه گذشته| روند قیمت همچنان صعودی است

با انتشار آمار اقتصادی نسبتا ضعیف آمریکا، قیمت طلا موفق شد روز چهارشنبه به قیمت ۲۰۲۵ دلار برسد که بالاترین قیمت ۱۳ ماه گذشته برای این فلز گرانبها محسوب می شود.

به گزارش بازار؛ با انتشار آمار اقتصادی نسبتا ضعیف آمریکا، قیمت طلا موفق شد روز چهارشنبه به قیمت ۲۰۲۵ دلار برسد که بالاترین قیمت ۱۳ ماه گذشته برای این فلز گرانبها محسوب می شود. در حال حاضر، قیمت طلا از سردرگمی بازار و کمکش های میان اعضای فدرال رزرو بر سر موضوع مهم چگونگی ادامه افزایش نرخ بهره بانکی بهره برده و موفق به ایجاد روندی صعودی شده است.

افزایش قیمت جهانی طلا به بالاترین نقطه ۱۳ ماه گذشته| روند قیمت همچنان صعودی است

حمایت مهم طلا در مقطع زمانی فعلی روی ۲۰۱۰ دلار قرار دارد. با اینحال، باید این نکته را مد نظر قرار داد که فیب ۱۶۱.۸ درصد هفتگی در تلاقی با باند میانی بولینگر نشان دهنده احتمال اصلاح قیمت تا نزدیک ۲۰۱۵ دلار طی ساعات آتی است.

اما در صورت اصلاح قیمت به زیر این قیمت، می توان انتظار بازگشت اصلاحی آن به فیب ۳۸.۲ درصد را داشت که روی ۲۰۰۵ دلار قرار دارد. همچنین در صورت ادامه مسیر اصلاح، می توان شاهد ریزش قیمت تا ۲ هزار دلار بود.

اما در صورت ادامه روند صعودی فعلی، محور R۳ هفتگی روی ۲۰۳۵ دلار قرار دارد که به عنوان مقاومت فوری در برابر قیمت طلا عمل خواهد کرد. در صورت موفقیت گاوها برای افزایش قیمت تا این نقطه، می توان در انتظار محور R۳ ماهانه بود که روی ۲۰۵۰ دلار قرار دارد. همچنین، اگر گاوها موفق به تبدیل این مقاومت به حمایت شوند، مقاومت بعدی پیش روی آنها رو ی ۲۰۷۰ دلار قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۲۱۴٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha