۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
دولت برای رشد تولید، برق و گاز واحدهای تولیدی را قطع نکند
نماینده مردم سنقر در مجلس:

دولت برای رشد تولید، برق و گاز واحدهای تولیدی را قطع نکند

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس با بیان اینکه برای رشد تولید باید موانع برداشته شده و دولت باید از خود شروع کند گفت: وزارتخانه‌های نیرو و نفت باید از قطع برق و گاز واحدهای تولیدی صرفه نظر کنند.

به گزارش بازار، سیدجواد حسینی کیا در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن گفت: رهبر فرزانه انقلاب امسال را سال "رشد تولید و مهار تورم" نام گذاری کردند. برای رشد تولید باید موانع برداشته شده و دولت باید از خود شروع کند. در این راستا وزارتخانه‌های نیرو و نفت باید از قطع برق و گاز واحدهای تولیدی صرفه نظر کرده و کسری خود را با احداث نیروگاه و پالایشگاه جبران کنند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها باید بر اساس تکالیف قانونی ۴۰ درصد منابع خود را به امر تولید واشتغال اختصاص دهند افزود: به تولید دانش بنیان باید اهتمام ویژه ای صورت گرفته و صدور مجوزها با سهولت در اسرع وقت انجام شود. در مبارزه با قاچاق کالا جدی تر برخورد شود، این اقدامات می‌تواند به رشد تولید کمک کرده و فرمایش مقام معظم رهبری محقق گردد.

وی با تاکید بر اینکه برای مهار تورم نیازمند اهتمام جدی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هستیم که در هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال گامی بلند و جدی بردارد اظهار کرد: عدم آقایی دلار و ارز خارجی و تقویت ریال رسالت دیگر بانک مرکزی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته خود با مسئولان نظام بود.

حسینی کیا عنوان کرد: از موضوعاتی که حاکمیت لازم است به آن توجه جدی کند، مسئله حجاب است که یک امر شرعی و قانونی است که باید نا آگاهان را راهنمایی و با مغرضان برخورد گردد.

حسینی کیا همچنین در تذکری خطاب به وزیر نفت افزود: محاسبه قیمت گاز خصوصا در مناطق سردسیر داد مردم را درآورده است. با آنکه رئیس جمهور اعلام بخشودگی ۷۰ درصدی را داشتند اما ظاهرا اعمال نشده و نارضایتی اجتماعی به وجود آورده است. پیگیری ودستور جنابعالی برای حل این مشکل یک امر ضرروی بوده تا در حق مردم عزیز اجحاف نشود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر ورزش و جوانان افزود: پیرو جلسات مکرر و امضا تفاهم نامه برای تکمیل بناها و سالن‌های ورزشی سنقر و کلیایی اما متاسفانه اقدام موثری به عمل نیامده است. آقای وزیر؛ یک تیم کارشناسی جهادی را مامور کنید تا سریعا این مشکل حل شود. جنابعالی قول دادید تا خرداد ماه مشکل را حل می‌کنید که بنده با این روند امیدوار نیستیم. حل مشکل نیازمند ورود جدی جنابعالی است.

وی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: کمبود دارو و پزشکان متخصص در ایام نوروز کام مردم و مسافران نوروزی را تلخ کرد. تدبیر و چاره اندیشی فوری لازم است. هم اکنون کمبود دارو داد مردم را درآورده است. مردم به داروخانه های دولتی مراجعه می‌کنند اما دسترسی به دارو ممکن نیست. لذا دقت جنابعالی را به این امر معطوف میداریم تا اقدام جهادی کرده و نارضایتی های اجتماعی را بر طرف کنید.

حسینی کیا خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: تکمیل تصفیه خانه آب شرب و فاضلاب سنقر و فاضلاب این منطقه مطالبه به حقی است که بارها نسبت به آن قول دادید. این امر در مصوبات سفر رئیس جمهور نیز آمده اما اقدام جدی صورت نگرفته است. امیدوارم دستور ویژه ای دهید تا با کار جهادی این مشکل حل شود.

نمایند مردم سنقر خطاب به وزیر ارتباطات اظهار کرد: ضمن تشکر از حضور حضرتعالی درمناطق دور دست شهرستان‌های سنقر و کلیایی که بارقه امیدی برای مردم عزیر این مناطق بود. در این بازدید سهم اپراتور ها را نیز در حل مشکلات ارتباطی مشخص کردید؛ لذا دستور دهید کار به صورت جدی و فوری شروع شود. اوپراتورها تعلل می کنند از این رو عنایت جنابعالی را بیش از پیش می‌طلبد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از فاز اول راه سنقر به بیستون خواسته به حق مردم بوده که نیازمند پیگیری ویژه شما و اهتمام آن وزارتخانه است و امیدواریم تا اوایل فصل تابستان زیر بار ترافیکی رود. همچنین آغاز عملیات اجرایی راه سنقر به وینسار که مطالبه به حق دیگری است و امیدواریم با دستان مبارک جنابعالی این امر نیز محقق شود. از طرفی آسفالت راه‌های خاکی سنقر نیز مطالبه به حق مردم عزیز این شهرستان بوده که نیازمند اعتبار ویژه و توجه خاص حضرتعالی است تا ان‌شاءالله مردم از نعمت آسفالت بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۱۴٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha