۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
واحدهای صنعتی مشکل‌دار استان سمنان احصا می‌شوند
در سال ۱۴۰۲؛

واحدهای صنعتی مشکل‌دار استان سمنان احصا می‌شوند

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: در راستای تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید، واحدهای مشکل‌داری که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود در استان تولید می‌کنند، احصا خواهند شد.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، پیرامون ضرورت‌های ایجابی تحقق شعار سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در نخستین نشست ستاد رونق تولید استان سمنان در سال جاری تصمیمات خوبی برای تحقق شعار سال به خصوص رونق و ارتقای تولید اخذ شد که یکی از آنها افزایش توان واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید، واحدهای مشکل داری که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود در استان تولید می کنند، احصا خواهد شد، افزود: در این ارتباط دستگاه های ذی ربط مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرک های صنعتی و صنعت معدن و تجارت استان سمنان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

کمک به واحدهای راکد

استاندار سمنان با بیان اینکه مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان مانند سال قبل پیگیری می شود، بیان کرد: باید تعداد واحدهای راکد در استان به صفر برسد همچنین باید واحد هایی که با کمتر از ظرفیت خود تولید می کنند، مورد حمایت قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه کارگروه تخصصی برای نظارت بر روند پرداخت و تحقق تسهیلات ایجاد خواهد شد، افزود: این کارگروه به ویژه بر روی تسهیلات تبصره ۱۸ قانون اشتغال و تولید نظارت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ذی ربط به صورت جدی بر نحوه اختصاص تسهیلات بانکی نظارت کنند، بیان داشت: سمنان رتبه دوم پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور را سال ۱۴۰۱ از آن خود کرد و تلاش داریم تا روند تداوم پیدا کند.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha