۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
آغاز پیمایش خانه به خانه در نرماشیر| انشعاب بد مصرف ها قطع می شود
مدیر امور آب و فاضلاب نرماشیر:

آغاز پیمایش خانه به خانه در نرماشیر| انشعاب بد مصرف ها قطع می شود

نرماشیر- مدیر امور آب و فاضلاب نرماشیر با اعلام اینکه پیمایش خانه به خانه در شهرستان نرماشیر آغاز شده است به بد مصرفها هشدار داد که انشعاب آنها قطع می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، حسین پیدایش از تعویض یک هزار و ۴۰۶ فقره کنتور خراب در سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد ۵۶۸ فقره اشتراک بدمصرف نیز شناسایی و آب آنان قطع شد.

وی یکی از چالش های اصلی شرکت آب و فاضلاب را وجود انشعابات غیر مجاز و مصارف بی رویه غیرمجاز دانست و بیان کرد: طی یک سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۲۶ فقره انشعاب غیر مجاز آب شناسایی شد که از این تعداد ۹۲۶ فقره جمع آوری و ۶۸۶ فقره تبدیل به مجاز شد.

پیدایش اضافه کرد: مصارف آب از انشعابات غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و تبعات انشعاب‌های غیرمجاز موجب هدررفت آب، خسارت به شبکه توزیع آب، بروز شکستگی، حوادث در شبکه و افزایش هزینه‌های مربوط به بازسازی شبکه و انشعاب‌ها می‌شود و باعث تضییع حقوق سایر مشترکان می شود.

وی ادامه داد: انشعابات غیر مجاز در روند خدمت‌رسانی منظم به مشترکان اختلال ایجاد می کنند و باعث آلودگی در شبکه توزیع، کاهش عمر مفید شبکه توزیع و همچنین به دلیل برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شوند.

قطع انشعاب بدمصرف ها از ۲۵ فروردین

مدیر امور آب و فاضلاب نرماشیر تصریح کرد: به دارندگان انشعاب غیرمجاز آب توصیه می کنم قبل از کشف انشعاب از سوی تیم‌های عملیاتی این امور با مراجعه به امور مشترکان در شهرستان نسبت به قانونی کردن انشعاب خود اقدام کنند و چنانچه افراد با خود اظهاری نسبت به معرفی انشعاب غیرمجاز خود اقدام کنند شرکت آب و فاضلاب نهایت همکاری را با آنها خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه پیمایش خانه به خانه در شهرستان نرماشیر آغاز شده به بد مصرفها هشدار داد و گفت: با آغاز پیمایش خانه به خانه مشترکانی که با آب شرب به آبیاری درختان می پردازند و مصرف بی رویه دارند به آنها اخطار داده می شود و اشتراک آنها قطع و جریمه می شوند.

وی ادامه داد: چنانچه افرادی کنتور آنها خراب است باید نسبت به تعویض کنتور خود اقدام کنند که در غیر اینصورت به عنوان بد مصرف محاسبه و جریمه می شوند و قطع انشعاب آنها از ۲۵ فروردین سال جاری در دستور کار قرار می گیرد.

پیدایش اظهار داشت: با تشکیل گروه‌های سیار در تمامی روستاهای تحت پوشش شهرستان نرماشیربا پیمایش لحظه‌ای شبکه توزیع، با هر گونه انشعاب غیرمجاز آب برخورد می شود. از مردم تقاضا داریم انشعابات غیر مجاز وهمچنین مصارف بی رویه آب و آبیاری درختان با آب شرب را به شماره ۱۲۲ اطلاع دهند تا همکاران ما در امور آبفا نرماشیر در کوتاهترین زمان ممکن به ان رسیدگی کنند.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha