۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
تاثیر دلار بر رشد قیمت مسکن | مردم توان پرداخت تسهیلات جدید را ندارند
دبیر انجمن انبوه سازان تهران مطرح کرد؛

تاثیر دلار بر رشد قیمت مسکن | مردم توان پرداخت تسهیلات جدید را ندارند

گرگان- گوران، دبیر انجمن انبوه سازان تهران با بیان اینکه افزایش نرخ تسهیلات در هر شرایطی اتفاق خوبی نیست، گفت: نرخ بهره بالا با توجه به تورم موجود در بازار، از قدرت خرید مردم می کاهد.

رامین گوران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه افزایش نرخ دلار بر قیمت مسکن قطعا تاثیرگذار خواهد بود، اظهار کرد: به نظر می رسد برای رونق اقتصاد و افزایش تولید دولت باید با بخش خصوصی نهایت همکاری را داشته باشد.

دبیر انجمن انبوه سازان تهران خواستار عرضه بسته های تشویقی دولت به بخش خصوصی شد و آن را منجر به کاهش قیمت نهایی محصول دانست و اضافه کرد: اگر دولت نسبت به ارائه زمین و سایر امکانات به انبوه سازان اقدام کند، قیمت مسکن هم ثبات خواهد یافت.

او عرضه تسهیلات کم بهره به خریداران مسکن را یکی از راه های افزایش استقبال خریداران دانست و گفت: در حال حاضر تسهیلات مسکن با نرخ بهره بالا ارائه می شود که توان خرید مردم را به میزان قابل توجهی خواهد کاست.

گوران با بیان اینکه افزایش نرخ تسهیلات در هر شرایطی اتفاق خوبی نیست، افزود: چراکه این نرخ بهره بالا با توجه به تورم موجود در بازار، از قدرت خرید مردم می کاهد.

دبیر انجمن انبوه سازان تهران با بیان اینکه افزایش نرخ تسهیلات ذاتا تورم زا است، افزود: عرضه تسهیلات کمکی به کنترل یا کاهش تورم نمی کند بنابراین پیشنهاد می شود از ظرفیت بخش خصوصی برای افزایش تولید استفاده شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: تسهیلات کم بهره باید به خریداران مسکن عرضه شود تا آنها نسبت به خرید استقبال کنند. در غیر این صورت با این شرایط موجود امکان خرید مسکن برای بسیاری از اقشار مختلف کم درآمد وجود نخواهد داشت.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha