۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
جلوگیری از رشد نرخ تورم اولویت دولت باشد
مدیر شرکت شیل آبزی گلستان:

جلوگیری از رشد نرخ تورم اولویت دولت باشد

گرگان- دیانی، مدیر شرکت شیل آبزی گلستان به جلوگیری از افزایش نرخ تورم تاکید کرد و گفت: افزایش سالانه حقوق کارگران منجر به سرمایه گذاری و پس انداز برای آنها نمی شود.

حسن علی دیانی در گفتگو با خبرنگار بازار جلوگیری از افزایش نرخ تورم را نخستین قدم برای زنده نگه داشتن واحد تولیدی دانست و اظهار کرد: عرضه یارانه به حامل های انرژی واحدهای تولیدی و بخشودگی تامین اجتماعی و مالیات برای تولیدکنندگان به افزایش تولید و رونق اقتصادی منجر خواهد شد.

مدیر شرکت شیل آبزی گلستان با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکلات تولید در کشور عمومی است، اظهار کرد: یعنی مهم نیست که حوزه صنعت، کشاورزی آبزی پروری یا خدماتی تولید داشته باشید در هرحال یکی از این مولفه های عمومی، نرخ تورم است که بر تولید تاثیر می گذارد که در نهایت اینها بر قیمت تمام شده هم تاثیرگذار است.

این فعال اقتصادی از افزایش دستمزد کارگران انتقاد کرد و گفت: این سیاست از جمله اشتباهاتی است که دولت هرسال آن را تکرار می کند.

او معتقد است: هرچند که این افزایش حقوق درآمد را بیشتر می کند اما این اتفاق باعث افزایش نقدینگی جامعه و در نهایت تشدید نرخ تورم می شود که این باز هم معیشت کارگر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: این افزایش حقوق منجر به سرمایه گذاری و پس انداز نمی شود چراکه جامعه فقیرتر از آن است که امکان پس انداز و استفاده در چرخه سرمایه گذاری داشته باشد پس به این نتیجه می رسیم که افزایش حقوق کارگری راهگشا نیست و تنها مُسکنی برای چند ماه آغازین سال برای کارگر است.

مدیر شرکت شیل آبزی گلستان اظهار کرد: دولت باید به تولیدکننده یارانه پرداخت کند تا قیمت تمام شده محصول کاهش یابد و به نوعی مصرف امکان تهیه کالا را داشته باشد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تامین اجتماعی و مالیات هم از دیگر مواردی است که قیمت تمام شده تولیدی را افزایش می دهد، افزود: با این شرایط تولید از صرفه اقتصادی خارج شده و در نهایت منجر به تعطیلی واحد تولیدی می شود که این ثمره ای جز بیکاری، فقر و رکود اقتصادی برای جامعه به دنبال نخواهد داشت.

دیانی جلوگیری از افزایش نرخ تورم را نخستین قدم برای زنده نگه داشتن واحد تولیدی دانست و اضافه کرد: عرضه یارانه به حامل های انرژی واحدهای تولیدی و بخشودگی تامین اجتماعی و مالیات برای تولیدکنندگان به افزایش تولید و رونق اقتصادی منجر خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha