۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
تولید ۱۵۰ فرآورده از خرما
فروشنده خرما در بابلسر مطرح کرد؛

تولید ۱۵۰ فرآورده از خرما

بابلسر- عزیزی، بانوی خرمافروش بابلسری با اشاره به اینکه ۱۵۰ نوع فرآورده از خرما تولید می شود، گفت: مردم شناخت کافی از این فرآورده‌ها ندارند.

مریم عزیزی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که ۱۵۰ نوع خرما و فرآورده وجود دارد که شناخت مردم از آن اندک است، افزود: هر خرما یک خاصیتی دارد و در حوزه های دارویی و درمانی نیز کاربرد دارند.

وی با بیان این که به عنوان نمونه از هسته آسیاب شده خرما به عنوان حبه قند استفاده می شود، افزود: همچنین از فرآورده آن می توان برای تولید قهوه بهره گرفت که خاصیت آرامبخشی دارد و تلخی قهوه را هم ندارد.

وی یادآور شد: همچنین تولید کرم ارده با عصاره خرما از دیگر محصولات است که بدون شکر و افزودنی است و حلوا و شیره خرما از دیگر محصولات به شمار می رود.

این بانوی فروشنده بازار خرما را در ماه رمضان خوب ذکر کرد و گفت: بیشتر مردم از خرما برای سفره های افطار استفاده می کنند درحالی که در جنوب کشور خرما روی سفرهای شام و ناهار وجود دارد و این ماده غذایی در هضم غذا بسیار موثر است.

عزیزی بهترین خرمای موجود در بازار را خرمای پیارم بیان کرد و گفت: این خرما که قیمت آن به نسبت دیگر خرماها گران است برای درمان بیماری های مختلف از جمله دیابت موثر است.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha