۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان زیر کشت گندم رفت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان زیر کشت گندم رفت

زنجان- حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ در حدود ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۱۸ هزار هکتار اراضی آبی است.

روح الله حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه امسال حدود ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان تحت کنترل آفات سن غلات قرار می‌گیرد،گفت: ۶۰ نفر از کارشناسان کشاورزی وظیفه پایش مزارع را انجام خواهند داد.

وی ابراز داشت: در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ در حدود ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت گندم رفته که از این میزان سطح زیرکشت ۱۸ هزار هکتار اراضی آبی و مابقی به صورت دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای حفظ محصول گندم انجام شود، پایش مزارع به لحاظ وجود سن است چراکه این آفت در مراحل مختلف خسارات چشمگیری به مزارع گندم و محصول تولیدی وارد می‌کند.

حسنی تاکید کرد: پایش مزارع گندم استان از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است و طبق گزارش موجودی فعلا آثاری از ریزش سن مادر در مزارع نیست.

وی گفت: پایش در مزارع توسط شبکه‌های مراقبت در حال اجرا است با این حال به کشاورزان توصیه می‌شود تا در صورت مشاهده سن مادر نسبت به سمپاشی مزارع اقدام کنند تا مانع از جفت‌گیری و در مراحل بعدی تخم‌ریزی آن شوند.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha