۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
افزایش ۱۵ درصدی سهم یوآن چین از معاملات بین المللی در سال ۲۰۲۲
استاندارد چارترد خبر داد؛

افزایش ۱۵ درصدی سهم یوآن چین از معاملات بین المللی در سال ۲۰۲۲

هلدینگ بانکی استاندارد چارترد در تازه ترین گزارش خود، از افزایش ۱۵ درصدی سهم یوآن چین از معاملات بین المللی در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش بازار، هلدینگ بانکی «استاندارد چارترد» در تازه ترین گزارش خود از سهم ارزهای خارجی در بازار فارکس، اعلام کرد که اهمیت و سهم یوآن چین در این بازار همچنان رو به افزایش است.

استاندارد چارترد در گزارش خود تاکید کرده که علیرغم کاهش صادرات چین به کشورهای غربی، میزان تقاضای چهانی برای یوآن این کشور افزایشی چشمگیر یافته است. به گفته این هلدینگ بانکی، سهم یوآن از معاملات بین المللی در سال ۲۰۲۲ به بالای ۲۶.۶ درصد رسیده که و این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۲۱ تنها ۱۸.۵ درصد بوده است.

استاندارد چارترد در این گزارش تاکید کرده است در حالی شاهد این رخداد هستیم که عوامل فاندامنتال از جمله شیوع کرونا، تقویت دلار، افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و رشد اقتصادی کم چین به ضرر یوآن تمام شده است.

لازم به ذکر است، نخست وزیر چین ماه گذشته طی سخنانی اعلام کرده بود که تخمین دولت این کشور برای رشد اقتصادی سال ۲۰۲۳ حدود ۵ درصد خواهد بود که کمتر از تصورات اقتصاددانان بوده است.

به گفته استاندارد چارترد، میزان مبادله یوآن در معاملات بین المللی در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۲.۱ تریلیون بوده و این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

گفته می شود بخشی از این رخداد به دلیل افزایش سرمایه گذاری خارجی چین در پروژه های بین المللی به ویژه در مگا پروژه کمربند و جاده بوده است.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha