۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
قیمت ربع سکه در مرکز مبادله ۹.۵ میلیون تومان

قیمت ربع سکه در مرکز مبادله ۹.۵ میلیون تومان

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: ربع سکه در نخستین روز حراج ربع سکه در این مرکز ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

به گزارش بازار مسعود توکلی درباره عملکرد اولین روز عرضه ربع سکه در این مرکز، گفت: عرضه سکه بانک مرکزی به صورت نامحدود بود، اما، چون تقاضا کم بود، ۱۱۲ قطعه ربع سکه در این مرکز در اولین روز عرضه معامله شد.

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ایران همچنین از کشف قیمت ۹.۵ میلیون تومانی برای ربع سکه در اولین روز عرضه ربع سکه در این مرکز خبرداد.

این مقام مسئول، مدل معاملاتی ربع سکه را مانند مدل معاملاتی فروش ارز سهمیه‌ای با کارت ملی در سرفصل‌های تامین نیازهای ضروری کد ۵۶ و کد ۲۴ بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی دانسته و گفته است: تفاوت مدل معاملاتی این دو کالا (ربع سکه و ارز سهمیه‌ای) در این است که صراف‌ها از منابع داخلی خودشان می‌توانند ارز سهمیه‌ای را بر اساس دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده خرید و فروش کنند، اما برای عرضه سکه تنها عرضه کننده، بانک مرکزی است.

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ایران همچنین یاداور شد: بر اساس دستورالعمل صادر شده، صرافی‌هایی که ربع سکه را در این حراج‌ها خریداری می‌کنند، اجازه دارند آن را با قیمت یک درصد بیشتر از نرخ میانگین کشف شده به مردم بفروشند.

کد خبر: ۲۱۴٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha