۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
حذف کامل گازسوزی در نفت و گاز مارون/ کمتر از ۱۰ درصد گازسوزی داریم
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون خبر داد:

حذف کامل گازسوزی در نفت و گاز مارون/ کمتر از ۱۰ درصد گازسوزی داریم

اهواز- ناصری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: گازسوزی در این شرکت به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و تا دو سال آینده گازسوزی به طور کامل در حوزه مارون حذف می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، قباد ناصری شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته به همه اهداف تولیدی رسیدیم و ۱۰۱ درصد برنامه تولید نفت خام را محقق کردیم.

وی افزود: به پشتوانه همراهی شرکت های دانش‌بنیان در طرح جمع‌آوری گازهای همراه،چ از سوختن بیش از ۱۰ میلیارد فوت‌مکعب گاز در سال گذشته جلوگیری کردیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با اشاره به آلایندگی بسیار پایین در این شرکت نفتی تصریح کرد: میزان گازسوزی در حوزه نفتی مارون کمتر از ۱۰ درصد است و این عدد تا دو سال آینده صفر می‌شود.

ناصری یادآور شد: توان تولید روزانه بیش از ۶۲۰ هزار بشکه نفت و ۵۸۵ میلیون فوت مکعب گاز را داریم و تنها تأمین‌کننده خوراک گاز پالایشگاه نفت اصفهان هستیم.

وی با اشاره به استفاده از دستگاه‌های فرآورش سیار نفت و تفکیک‌گر سیار نفت در فرآیند تولید نفت بیان کرد: در مجموع ۱۴۰ هزار بشکه نفت را در عملیات اسید کاری و احیاء چاه های نفت بازیافت کرده و به مدار تولید بازگرداندیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: با انجام حدود ۷۰۰ مورد عملیات نظارت بر کیفیت و کمیت تولید و ۳۰ مورد اصلاحیه فرآیندی مرتبط مقدمات ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش تولید نفت و ۲۰ میلیون فوت‌مکعب در روز کاهش گاز سوزی را فراهم شد.

ناصری اضافه کرد: در طرح ۲۸ مخزن بسته هایی داشتیم که در حال پیگیری هست اما هنوز چیزی به شرکت تحویل داده نشد؛ همه موارد مرتبط با این طرح در اختیار مدیریت ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

وی با اشاره به تحقق تولید ۱۰۱ درصدی نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون عنوان کرد: این میزان تولید یک درصد بیشتر از میزان تعهد تولیدی است که شرکت نفت برای ما تعیین کرده بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با اشاره به وجود ۵۲۰ حلقه چاه در حوزه فعالیت این شرکت از برنامه‌ریزی برای افزایش و نگهداشت تولید با حفر چاه‌های جدید و تعمیر چاه‌های فعلی خبر داد و عنوان کرد: دو ایستگاه تزریق گاز در کوپال و مارون داریم که ایستگاه مارون در حال تعمیر بوده و در نیمه دوم امسال دوباره فعال می‌شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha