۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
مهار تورم به عزم ملی نیاز دارد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مهار تورم به عزم ملی نیاز دارد

کرمان – پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مهار تورم به عزم ملی نیاز دارد و به بهبود وضعیت معیشتی مردم ختم می شود.

محمد رضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: طی سالهای اخیر با مشکل تورم در اقتصاد مواجه شده ایم که این مساله خود را در بازار نشان داده و موجب افزایش قیمتها شده است.

وی گفت: این افزایش قیمتهای روی وضعیت معیشتی مردم تاثیر گذاشته است و رفاه عمومی جامعه را نیز تحت شعاع قرار داده است در سال جاری با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید همه پای کار باشند تا بتوانیم تورم را کنترل کنیم.

پور ابراهیمی افزود: هم اکنون تورم جزو اصلی ترین چالشهای اقتصادی کشور است و باید با همیاری و همدلی و اتحاد بین مردم و مسئولان مشکل را رفع کرد.

اولویت مسئولان مهار تورم باشد

وی ادامه داد: کار اولویت دار مسئولان در مجلس و دولت باید مهار تورم باشد و یکی از مهمترین عوامل این تورم ناترازی بودجه کشور است و دولت باید برای رفع این مشکل در بودجه طی یک لایحه درامدهای پایدار را جایگزین درآمدهای غیرپایداری کند که منجر به کسری بودجه در سایر سنوات گذشته شده است.

وی کمبود بودجه را موجب استقراض از بانک مرکزی دانست و بیان کرد: باید این وضعیت ناترازی بودجه رفع شود و رفع این مشکل از طریق ایجاد درامدهای پایدار می گذرد.

وی ادامه داد: ناترازی نظام بانکی نیز یکی از مشکلات است ، یعنی بانکها در گذشته بیش از میزان منابع خودشان به مصارف پرداختند، تسهیلات اعطایی شان فراتر رفته وعملا با ایجاد یک خط اعتباری از طریق بانک مرکزی به روشی اقدام کردند که منجر به ایجاد افزایش پایه پولی و همچنین نقدینگی و آثار نهایی آن تورم در جامعه است.

وی گفت: باید از همه ظرفیتها برای حل مشکل استفاده کرد و تلاش کرد تولید نیز در بخشهای مختلف رشد کند تا در مجموع شاهد پویایی اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم.

وی ادامه داد: باید ظرفیتهای اقتصادی کشور در زمینه مختلف شناسایی و فعال شود و موانع و مشکلات تولید با جدیدت رفع شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha