۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
عبور تعداد مسافران هوایی از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام‌ کرد

عبور تعداد مسافران هوایی از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱ هزار و ۳۰۰ پرواز داخلی و خارجی سرویس ناوبری و کنترل ترافیک هوایی دریافت کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ و همزمان با تعطیلات و سفرهای نوروزی، ۲۱ هزار و ۳۰۰ پرواز داخلی و خارجی سرویس ناوبری و کنترل ترافیک هوایی دریافت کردند.

سیدی با اعلام این خبر گفت: طی ۱۹ روز گذشته، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به ۲۱ هزار و ۳۰۰ پرواز فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت و چهار فرودگاه امام خمینی(ره)، کیش، قشم و عسلویه سرویس ناوبری و کنترل ترافیک هوایی ارائه داده و طی آن دو میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۱۰ مسافر اعزام و پذیرش شده اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: در جریان تعطیلات نوروزی، سه هزار و ۸۱۲ پرواز بین المللی و ۱۷ هزار و ۴۸۸ پرواز داخلی در فرودگاه‌های کشور نشست و برخاست داشته اند و طی آن ۵۳۵ هزار مسافر بین المللی و دو میلیون و ۹۳ هزار و ۶۰۸ مسافر داخلی اعزام و پذیرش شده اند.

سیدی همچنین گفت: فرودگاه بین المللی مهرآباد با شش هزار و ۱۰۰ پرواز و ۷۳۱ هزار و ۸۸۰ مسافر، فرودگاه مشهد با دو هزار و ۹۹۰ پرواز و ۴۰۳ هزار و ۱۶۰ مسافر، فرودگاه امام خمینی(ره) با دو هزار و ۶۹۳ پرواز و ۴۰۲ هزار و ۷۸۵ مسافر، فرودگاه کیش با یک هزار و ۹۴۴ پرواز و ۲۵۲ هزار و ۶۳۶ مسافر، فرودگاه بین المللی شیراز با یک هزار و ۴۲۵ پرواز و ۱۴۹ هزار و ۹۲۳ مسافر، پنج فرودگاهی هستند که در مدت مذکور بیشترین بار ترافیکی را داشتند.

به گفته وی در این پنج فرودگاه در مجموع یک میلیون و ۹۴۰ هزار و ۳۸۴ مسافر اعزام و پذیرش شده اند که حاکی از ترافیک بالا در این فرودگاه‌هاست.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها در پایان خاطرنشان کرد: فرودگاه امام خمینی(ره)، ۲۶۹۳ پرواز، فرودگاه قشم ۴۷۰ پرواز، فرودگاه کیش ۱۹۴۴ پرواز و فرودگاه عسلویه ۳۳۶ پرواز سرویس کمک ناوبری و کنترل ترافیک هوایی دریافت کرده اند.

کد خبر: ۲۱۴٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha