۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
۱۸۰۰ واگن محموله ترانزیتی روسیه وارد بندرعباس شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

۱۸۰۰ واگن محموله ترانزیتی روسیه وارد بندرعباس شد

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در کمتر از شش ماه، یک هزار و ۷۹۸ واگن محموله ترانزیتیِ ریلی کشور روسیه برای ترانزیت دریایی وارد بندر شهید رجایی شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد با بیان اینکه در کمتر از شش ماه، یک هزار و ۷۹۸ واگن محموله ترانزیتیِ ریلی کشور روسیه برای ترانزیت دریایی وارد بندر شهید رجایی شد، گفت: از این تعداد واگن محموله ترانزیتی، ۹۸۶ واگن کود پُتاس و ۸۱۲ واگن نیز نفتا بوده است.

وی ادامه داد: این میزان واگن در قالب ۹۱ هزار و ۴۵۰ تن محموله‌ ترانزیتی از روسیه وارد بندر شهید رجایی شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بیان کرد: از این میزان محموله ترانزیتی، همچنین ۵۲ هزار و ۲۷۶ تن کود پتاس بوده که از طریق ۹۸۶ واگن با استفاده از کریدور شمال جنوب وارد این بندر شد.

عباس‌نژاد ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۴ هزار و ۸۵۵ تن نفتای ترانزیتی روسیه از طریق ۵۱۶ واگن وارد بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران شد.

فروردین‌ ۱۴۰۲؛ ترانزیت بیش از ۱۴ هزار تن نفتا از روسیه

وی در ادامه، میزان ترانزیت نفتای وارداتی از روسیه به بندرعباس در فروردین‌ماه امسال را نیز ۱۴ هزار و ۳۱۹ تن در قالب ۲۹۶ واگن اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در مجموع ۳۹ هزار و ۱۷۴ تن محموله نفتا از روسیه به بندر شهید رجایی ترانزیت شده است.

سومین محموله ترانزیتی روسیه به بندرعباس رسید

به گفته عباس‌نژاد؛ در مجموع کار ترانزیت نفتا از روسیه به بندرعباس از دی‌ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت عملیاتی بندر شهید رجایی بیش از ۱۰۰ میلیون تن بوده که با تقویت کریدور شمال جنوب، توسعه مبادلات تجاری و ترانزیتی هند، آسیای جنوب شرقی از طریق بنادر ایران به ویژه شهید رجایی به روسیه نیز افزایش می‌یابد.

یکی از حوزه‌های بسیار مهم در بخش تجارت و ترانزیت کالا بنادر هستند و منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی نیز با دارا بودن ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت، ۲۲۰ هکتار محوطه بارانداز و ۲۴ هکتار انبار مسقف، ۱۳ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و فله، ۹ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و نفتی، هشت اسکله کانتینری درحال تجهیز و هفت اسکله کانتینری یکی از بنادر مهم و راهبردی با کشورهای اوراسیا به شمار می‌رود.

قطارهای حامل محموله‌های ترانزیتی روسیه پس از حرکت از مبدا با طی مسافت حدود چهار هزار کیلومتر وارد مرز سرخس در ایران شده و پس از آن نیز حدود یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر از سرخس تا بندرعباس را طی می‌کنند.

در نیمه دوم سال گذشته چند هیات تجاری و اقتصادی از جمله یک هیات ۲۶ نفره شامل تجار و نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل لجستیک روسی از بخش‌های ۲ ترمینال کانتینری، پایانه‌های فله مواد معدنی، ترانزیت، تجهیزات و طرح‌های توسعه بندر شهید رجایی بازدید و از نزدیک امکانات و ظرفیت‌های این بندر را برای ترانزیت محصولات روسی مورد بررسی قرار دادند.

کد خبر: ۲۱۴٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha