۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
۸۶ درصد شاغلان قزوینی در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند | جلوداری بخش خدمات در اشتغال
رحیمی به بازار گفت:

۸۶ درصد شاغلان قزوینی در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند | جلوداری بخش خدمات در اشتغال

قزوین- رحیمی نیارکی، معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۸۶.۸ درصد شاغلان استان در بخش خصوصی و ۱۳.۲ درصد در بخش عمومی فعالیت می‌کنند.

محمدمهدی رحیمی نیارکی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی محور اصلی حوزه اشتغال در استان قزوین محسوب می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۸۶.۸ درصد شاغلان استان قزوین در بخش خصوصی و ۱۳.۲ درصد در بخش عمومی (از جمله دستگاه‌های دولتی و حکومتی) فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین تحقق شعار سال ۱۴۰۲ یعنی مهار تورم و رشد تولید در گرو تحرک بخش خصوصی در اقتصاد قزوین است و با توجه به نقش تولید در اشتغال، بنابراین اگر هشت فاکتور آموزش، ترویج، شناسایی، مشاوره و فرهنگ‌سازی تقویت پیدا کند، شاهد افزایش نرخ بهره‌وری تولید از طریق افزایش بهره‌وری نیروی کار خواهیم بود.

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه قزوین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به سهم بخش‌های مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی در میزان اشتغال‌ استان قزوین گفت: در حال حاضر بخش خدمات با ۴۴.۶ درصد بیشترین میزان اشتغال در استان قزوین را به خود اختصاص داده است.

رحیمی اضافه کرد: همچنین ۴۱ درصد شاغلان استان قزوین در بخش صنعت به فعالیت می‌پردازند و در نهایت فقط ۱۴.۳ درصد از شاغلان هم‌استانی در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که نشان‌دهنده سهم‌ اندک کشاورزی از میزان اشتغال پایدار در استان قزوین است.

وی با بیان اینکه زیست‌بوم ملی متمرکز بر تولید است و فقط پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان را عامل رشد تولید، رونق اشتغال و مهار تورم نمی‌داند، گفت: اگر پنج متغییر بازار، زیرساخت، سرمایه، فناوری و امور حقوقی هم راستا با هم عمل کنند، رشد تولید و مهار تورم محقق می‌شود.

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه قزوین یادآور شد: برای ایجاد شغل باید تمام ابعاد مذکور زیست‌بوم مبتنی بر ظرفیت‌ها و خلأهای موجود در مناطق مختلف در کنار هم هماهنگ شوند تا اشتغال پایدار و رشد تولید تحقق پیدا کند.

کد خبر: ۲۱۴٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha