۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
چرا باید به دنبال جاکفشی مدرن و کمجا برای آپارتمان خود باشیم؟

چرا باید به دنبال جاکفشی مدرن و کمجا برای آپارتمان خود باشیم؟

جاکفشی وسیله‌ای‌ست که برای نگهداری کفش از آن استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، جاکفشی مدرن مانند عینک برای عینکی‌هاست. هرگز آن را نمی‌بینند و حضورش را حس نمی‌کنند اما نبودنش حسابی دردسرساز است. هیچ چیز مانند کفش‌های درهم‌ برهم نمی‌تواند ریخت و قیافه‌ی داخل و خارج خانه را به‌هم بریزد. از یک طرف آپارتمان‌های امروزی آنقدری فضا ندارند که بتوان هر نوع جاکفشی را در آن جا داد. به همین خاطر در این نوشته قصد داریم تا شما را با نوعی جاکفشی کمجا مناسب برای آپارتمان‌ها آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

جاکفشی چیست؟

جاکفشی وسیله‌ای‌ست که برای نگهداری کفش از آن استفاده می‌شود. جنس آن اغلب از چوب بوده و ممکن است در داخل فضای خانه یا خارج از آن نگه‌داری شود. می‌توان جاکفشی را جایگزین جعبه‌ی کفش دانست که کمی شسته‌رفته‌تر و زیباتر طراحی شده. این وسیله‌ی مهم اغلب در مجاورت درب ورودی خانه قرار داده می‌شود تا از شلوغی جلوگیری شود. همچنین جاکفشی‌ها می‌توانند از ورود آلودگی به داخل خانه هم جلوگیری کنند. در آپارتمان‌ها اغلب فضای کافی برای قراردادن یک جاکفشی بزرگ نیست. به همین خاطر انواع جاکفشی کمجا و جاکفشی ایستاده به وجود آمده‌اند تا حداقل فضای ممکن را اشغال کرده و بیشترین بازدهی را ارائه کنند.

بهترین جاکفشی برای آپارتمان‌ها چیست؟

در بین انواع مختلف جاکفشی جدید و سنتی، نوع عمودی و داشبوردی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. در این‌گونه از جاکفشی‌ها، عمق جاکفشی به حداقل میزان ممکن کاهش یافته و محفظه‌ی آن به شکل داشبورد اتوموبیل باز خواهد شد. بعد از قرار دادن کفش و بستن آن، محفظه، کفش را به شکل مایل به عمودی نگه می‌دارد و همین موضوع باعث می‌شود که کمترین فضای ممکن گرفته شود. این جاکفشی مدرن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آپارتمان و خانه‌هایی است که متراژ کمی دارند. از آنجایی که اصولا جاکفشی در راهروی ورودی خانه قرار می‌گیرد و راهروها چندا عریض نیستند، یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.

معرفی انواع جاکفشی مدرن

خوشبختانه انواع مختلفی از جاکفش‌ها وجود دارند و تقریبا برای خرید دست‌تان باز خواهد بود. از جمله جاکفشی کمجا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاکفشی دیواری

 این نوع از جاکفشی مدرن، مانند کمد دیواری است که بخشی از آن برای قرارگرفتن کفش‌ها طراحی شده. از مزایای آن می‌توان به مرتب نشان دادن خانه و حفظ کفش‌ها در برابر نور و گرد و غبار اشاره کرد.

جاکفشی پلاستیکی

 نوعی جاکفشی ساخته شده از پلاستیک فشرده است که هم وزن کمی دارد و هم به راحتی می‌توان آن را جابجا کرد. اما نباید در مقابل نور مستقیم خورشید و هرگونه گرما قرار بگیرد.

جاکفشی نیمکتی

 در این مدل بخش بالایی جاکفشی مدرن مشابه نیمکت است و افراد می‌توانند روی آن بنشینند و کفش بپوشند. اغلب این جاکفشی‌ها دارای در نیستند.

جاکفشی فلزی

خانه‌هایی که دارای دکوراسیون صنعتی هستند، بهتر است که از جاکفشی فلزی استفاده کنند. اغلب ترکیب فلز مشکی و کمی چوب زیبا خواهد بود.

چرا باید به دنبال جاکفشی مدرن و کمجا برای آپارتمان خود باشیم؟

جاکفشی عمودی

جاکفشی‌های عمودی که به آن‌ها جاکفشی ایستاده هم می‌گویند مخصوص خانه‌هایی است که از لحاظ عرضی دچار محدودیت هستند. در نتیجه یک جاکفشی بلند عمودی می‌تواند مشکل نگهداری کفش‌ها را به سادگی حل کند.

جاکفشی داشبوردی

 این جاکفشی که پیشنهاد اصلی ما به شماست، دارای محفظه‌هایی به شکل داشبورد است و کمترین عمق ممکن را دارد تا فضای زیادی را اشغال نکند. همچنین ظاهر شیک و جدیدش آن را به یک جاکفشی مدرن و عالی تبدیل کرده است.

حین خرید جاکفشی باید به چه نکاتی دقت کرد؟

رنگ و هارمونی:

 جاکفشی‌ها بخش قابل توجهی از فضای ورودی خانه را به خود اختصاص می‌دهند. به همین خاطر بایستی بیشتری هارمونی ممکن را با اطراف خود داشته باشند. اگر سبک دکوراسیون شما مینیمال و جدید است، پس یک جاکفشی مدرن گزینه‌ی مناسب‌تری خواهد بود. جاکفشی‌های چوبی که اصولا گران‌تر هم هستند، گزینه‌ی مناسبی برای خانه‌هایی است که دکوراسیون سنتی دارند.

ابعاد و اندازه

 اصولا جاکفشی‌ها در راهروی ورودی خانه قرار می‌گیرند و با توجه به این که آپارتمان‌های امروزی فضای کمی دارند، در نتیجه بایستی به عرض و عمق جاکفشی دقت داشت تا ایجاد مزاحمت نکند. به همین خاطر در این نوشته پیشنهاد کردیم که افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند، از انواع جاکفشی مدرن و جاکفشی داشبوردی استفاده کنند که فضای به مراتب کم‌تری را می‌گیرد.

قیمت:

 یکی دیگر از مسائل مهم حین خرید جاکفشی بحث قیمت آن است. اصولا جاکفشی‌هایی که از نئوپان، ام‌دی‌اف، فایبرگلاس، لترون و فلز ساخته شده‌اند قیمت مناسب‌تری دارند. در مقابل جاکفشی‌های چوبی گران‌تر هستند. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشت مربوط به محل قرارگیری جاکفشی است. اگر جاکفشی شما در فضای بیرون از خانه قرار دارد، می‌توانید به انواع بدون در جاکفشی هم فکر کنید که اغلب دارای نیمکت هم هستند تا پوشیدن کفش را ساده‌تر کنند و صدالبته بسیار ارزان‌تر هم هستند. اما اگر قرار است جاکفشی داخل فضای خانه باشد، پس بهتر است که حتما نوع دردار آن را انتخاب کنید.

چرا باید به دنبال جاکفشی مدرن و کمجا برای آپارتمان خود باشیم؟

سخن پایانی

خرید جاکفشی یکی از کارهایی است که تقریبا همه‌ی خانواده‌ها با آن روبرو خواهند شد. از آنجایی که این روزها بخش قابل توجهی از جمعیت در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، در نتیجه بهتر است که به دنبال انواع جاکفشی مدرن بروید که به حالت ایستاده و داشبوردی عرضه می‌شود. ما در این نوشته سعی کردیم تا انواع جاکفشی مناسب برای آپارتمان‌ها را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با انواع مدل‌های جاکفشی به سایت طراحان آرک مراجعه کنید.

کد خبر: ۲۱۴٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha