۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
کلاهبرداری با ترفند پرداخت سود سهام عدالت

کلاهبرداری با ترفند پرداخت سود سهام عدالت

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری با ترفند پرداخت سود سهام عدالت هشدار داد.

به گزارش بازار، سرهنگ علی‌محمد رجبی، گفت: در حال حاضر پیام و پیامک‌هایی مبنی بر واریز سود سهام عدالت توسط کلاهبرداران سایبری در حال ارسال به شهروندان است که از سوی مراجع رسمی کشور تایید نشده است.

وی افزود: طبق اخبار منتشر شده سود سهام عدالت در اواخر اسفند ماه سال گذشته به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شد و هیچ گونه پرداخت وجه اضافی از سوی شرکت‌های مربوطه به مبلغ ۵ میلیون تومان مورد تایید نیست.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به سابقه کلاهبرداری از شهروندان با عنوان سود سهام عدالت در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری با ارسال پیامک یا پیام‌هایی از طریق شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان ثبت نام برای دریافت سود ۵ میلیون تومانی سهام عدالت یا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت کنند و آن‌ها را به دام بیاندازند.

سرهنگ رجبی به شهروندان تاکید کرد: برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود با توجه به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به حساب‌هایی که قبل‌تر توسط افراد اعلام شده واریز خواهد شد.

وی گفت: شهروندان به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت واریز سود سهام عدالت ۵ میلیون تومانی می‌شود توجه نداشته باشند و هرگونه اطلاع و اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی پیگیری کنند.

این مقام انتظامی افزود: برای پیگیری موارد مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس https:‎//samanese.ir و یا به سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس https:‎//www.sejam.ir مراجعه کنند.

سرهنگ رجبی گفت: وبسایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

کد خبر: ۲۱۴٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      فروش سهام عدالت چرابازنمیشه بسته دیگه