۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
۱۴میلیون زائر به خراسان رضوی سفر کردند| کاهش آمار تصادفات در نوروز ۱۴۰۲
بازار گزارش می‌دهد؛

۱۴میلیون زائر به خراسان رضوی سفر کردند| کاهش آمار تصادفات در نوروز ۱۴۰۲

مشهد- خراسان رضوی امسال میزبان ۱۴ میلیون مسافر بود که از این تعداد افزون بر ۱۰ میلیون نفر به مشهد مقدس سفر کردند.

بازار؛ گروه استان‌ها: امسال به دلیل هم‌زمانی اعیاد شعبانیه و تعطیلات نوروزی زمان سفر به استان خراسان رضوی و به‌ویژه شهر مشهد از نیمه اسفندماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و درحالی‌که مسئولان این استان حضور ۱۰ میلیون زائر را تخمین می‌زدند اما آمار رسمی حکایت از ورود ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴ مسافر نوروزی تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه حکایت دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با ارائه آمار زائران به این استان اظهار کرد: تعداد ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴ مسافر نوروزی از ۱۵ اسفندماه پارسال تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه جاری وارد این استان شدند که از این تعداد مسافر نوروزی، ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر به مشهد مقدس سفرکردند.

۱۴میلیون زائر به خراسان رضوی سفر کردند| کاهش آمار تصادفات در نوروز ۱۴۰۲

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد بابیان اینکه کمترین شمار ورودی به استان از طریق هوایی با سه درصد و پس‌ازآن پنج درصد از طریق ریلی و ۶ درصد به‌وسیله حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای گزارش‌شده است ادامه داد: ۸۶ درصد از مسافران نوروزی به خراسان رضوی از طریق وسیله نقلیه شخصی به این استان سفرکرده‌اند.

کاهش آمار تصادفات

باوجوداینکه بیشترین آمار سفرهای نوروزی امسال با استفاده از وسایل نقلیه شخصی در استان خراسان رضوی رقم خورده است اما خوشبختانه بر اساس اعلام مسئولان مربوطه آمار تصادفات به‌ویژه آمار تلفات جانی نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بود.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی در این رابطه اعلام کرد: ۹۶۳ فقره تصادف طی نوروز امسال در جاده‌های استان رخ‌داد که نسبت به نوروز سال گذشته با روند کاهشی همراه بود.

سرهنگ حسین میش مست بیان کرد: ۳۷۰ فقره از این سوانح جرحی و ۶۲۸ مصدوم در پی داشت که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش دارد.

وی بابیان اینکه تعداد ۵۶۰ فقره تصادف خسارتی نیز طی این مدت این جاده‌های استان رخ داد ادامه داد: هم‌چنین تعداد ۳۳ فقره تصادف فوتی با ۳۸ جان‌باخته نیز طی این مدت در جاده‌های استان رخ داد که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر: ۲۱۴٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha