۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۴
۱۰۰ حلقه چاه در شهریار خاموش می‌شود/ ذخایر سدهای تهران؛ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب
مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران در گفتگو با بازار:

۱۰۰ حلقه چاه در شهریار خاموش می‌شود/ ذخایر سدهای تهران؛ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب

رضوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در خصوص بهره‌برداری از تصفیه‌خانه ششم تا پایان خرداد خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ۱۰۰ حلقه چاه در شهریار خاموش و استفاده از منابع زیرزمینی کاهش پیدا می‌کند.

بازار؛ گروه انرژی: سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران خود از بهره برداری از تصفیه خانه ششم تا پایان خرداد خبر داد و افزود: با راه‌اندازی تصفیه خانه هفتم تهران تاکنون ۱۰۰ حلقه چاه خاموش شد. حالا با راه‌اندازی تصفیه خانه ششم تهران، حدود ۱۰۰ حلقه دیگر از چاه‌های آب در ابتدای دشت شهریار خاموش خواهد شد و میزان برداشت آب از ذخایر زیرزمینی حدود ۱۰ درصد دیگر کمتر می‌شود.

او همچنین ذخایر سدهای تهران را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: میزان بارندگی در استان تهران امسال نسبت به پارسال حدود ۳۵ درصد و نسبت به میانگین ۵۰ ساله حدود ۷۰ درصد بهبود پیدا کرده است.

به گفته رضوی، از ابتدای سال آبی تا کنون حدود ۴۹۰ میلی متر در تهران بارندگی رخ داده در حالیکه میانگین بارندگی‌ها در استان حدود ۲۸۰ میلی‌متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین گفت: ذخایر برفی استان، امسال به طور متوسط حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است. اما در برخی از حوضه همچون سد لتیان ذخایر برفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هم پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۱٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha