۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
آغاز تزریق گاز به کارخانه ان جی ال ۳۲۰۰
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

آغاز تزریق گاز به کارخانه ان جی ال ۳۲۰۰

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در حال حاضر گاز ترش سوزانده شده میادین غرب کارون، وارد کارخانه ان جی ال ۳۲۰۰ می‌شود و به زودی به بهره برداری رسمی می‌رسد.

به گزارش بازار، محسن خجسته مهر درباره جمع آوری گازهای مشعل میادین غرب کارون تا نیمه اسفند که وعده آن را داده بود، گفت: وظیفه واحد ان جی ال ۳۲۰۰ که ظرفیت جمع آوری ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز را دارد، جمع آوری گازهای مشعل تمامی میادین غرب کارون است که عمده آن ها، میادین مشترک هستند.

وی افزود: در حال حاضر گاز ترش سوزانده شده میادین غرب کارون، در راستای راه اندازی این کارخانه، وارد آن می‌شود. این طرح، یکی از طرح‌های مهم و مگاپروژه‌های شرکت ملی نفت ایران با ارزش حدود ۱.۴ میلیارد دلار است.

خجسته مهر تاکید کرد:آماده بهره برداری از این کارخانه هستیم؛ اکنون منتظر هستیم که این طرح با حضور یکی از مقامات عالی کشور در استان خوزستان، به طور رسمی بهره برداری از این طرح را اطلاع رسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در تاریخ ۱۷ بهمن پارسال، با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر، وعده داده بود که گازهای مشعل میادین غرب کارون، تا نیمه اسفند سال ۱۴۰۱، جمع آوری شوند.

خجسته مهر گفته بود:تا نیمه اسفند، اِن جی ال یا کارخانه گاز مایع ۳۲۰۰ در دو فاز که هر کدام ظرفیت ۲۵۰ میلیون فوت مکعب در روز دارند، راه اندازی خواهد شد که با این اقدام، گازهای مشعل تمامی میادین نفتی درمنطقه غرب کاروناستان خوزستان، جمع آوری و وارد این کارخانه می‌شود.

با بهره برداری از طرح کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰، گازهای همراه میدان‌های غرب کارون یعنی آزادگان، آزادگان شمالی، یادآوران، دارخوین، یاران شمالی و جنوبی، سهراب، سپهر، جفیر، سوسنگرد و بندکرخه، به ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز، جمع آوری و فرآورش می‌شود.

مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی، درباره اهمیت اجرای این طرح گفته بود:با بهره برداری از طرح ان جی ال ۳۲۰۰ افزون بر پایان مشعل سوزی در ۶ میدان نفتی غرب کارون، روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب خوراک به مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر اختصاص خواهد یافت.

سردار هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز در توضیح اهمیت طرح توسعه ان جی ال ۳۲۰۰ گفته است: این طرح با جمع آوری گازهای مشعل، روزانه ۹۷ هزار بشکه ان جی ال، ۴۱ تن گوگرد جامد و ۳۴۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی تولید می‌کند که گاز طبیعی در کارخانه تولید برقی که در همان نزدیکی در حال ساخت است به عنوان خوراک استفاده می‌شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha