۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
 تحریم‌های آمریکا باعث تولد دوباره صنعت تراشه چین خواهد شد
رئیس هواوی:

تحریم‌های آمریکا باعث تولد دوباره صنعت تراشه چین خواهد شد

رئیس دوره‌ای هواوی اعتقاد دارد که این تحریم‌ها باعث می‌شوند تا صنعت نیمه‌هادی چین به خودکفایی برسد.

به گزارش بازار، اریک ژو، رئیس دوره‌ای هواوی، ادعا کرد که صنعت تراشه چین به‌لطف تحریم‌های کنونی ایالات‌متحده علیه این شرکت، «دوباره متولد خواهد شد». طبق قوانین صادرات فعلی ایالات‌متحده که از سال ۲۰۲۰ اعمال شده است، شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند چیپ‌های پیشرفته‌ای را که در آن‌ها از فناوری ایالات‌متحده استفاده شده است، به هواوی عرضه کنند. همچنین چین اجازه خرید دستگاه‌های لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) را ندارد.

براساس گزارش CNBC، ژو گفت که هواوی درزمینه فناوری طراحی نیمه‌رسانا به پیشرفت بزرگی دست پیدا کرده است. چین امیدوار است درزمینه تولید تراشه به خودکفایی برسد؛ هرچند که بزرگ‌ترین کارخانه ریخته‌گری آن، یعنی SMIC درزمینه لیتوگرافی چندین نسل عقب است. درحالی‌که برترین کارخانه‌های ریخته‌گری جهان مانند TSMC و Samsung Foundry درحال‌حاضر تراشه‌هایی را با استفاده از لیتوگرافی ۳ نانومتری تولید می‌کنند، SMIC که نمی‌تواند دستگاه لیتوگرافی EUV تهیه کند، از فناوری ۱۴ نانومتری و بالاتر استفاده می‌کند.

ژو در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «من معتقدم که صنعت نیمه‌هادی چین بیکار نخواهد ماند، بلکه برای تقویت و اتکا به خود تلاش‌هایی را انجام خواهد داد. برای هواوی، ما از تمام تلاش‌هایی که باعث تقویت کسب‌وکار خود و خوداتکایی صنعت نیمه‌رسانای چین می‌شود، حمایت خواهیم کرد.»

ایالات‌متحده از ترس این موضوع که مدارهای مجتمع توسط ارتش چین استفاده خواهند شد، در چند سال گذشته محدودیت‌های گسترده‌تری را برای صادرات تراشه‌های پیشرفته به چین اعمال کرده است. بااین‌حال، ژو اعتقاد دارد که این تحریم‌ها به‌جای کشتن صنعت تراشه‌های داخلی چین، آن را تقویت خواهد کرد. او گفت: «اعتقاد دارم که صنعت نیمه‌هادی چین با وجود چنین تحریم‌هایی دوباره متولد خواهد شد و صنعت بسیار قوی و متکی به خود را به وجود خواهد آورد.»

رئیس دوره‌ای هواوی درحالی به این نظرات اشاره کرده است که «رن ژنگفی»، مؤسس این شرکت، در ماه گذشته گفت بیش از ۱۳ هزار قطعه که قبلاً توسط شرکت‌های مستقر در ایالات‌متحده تأمین می‌شده است، با موفقیت جایگزین شده‌اند.

کد خبر: ۲۱۳٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha