۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
 اولویت سیاست‌های اقتصادی دولت، کنترل و مهار تورم باشد
کارشناس مسائل اقتصادی:

اولویت سیاست‌های اقتصادی دولت، کنترل و مهار تورم باشد

اقتصاددان گفت: تا زمانی که تورم در اقتصاد کنترل نشود هیچ سیاست دیگری نمی‌تواند تن بیمار اقتصاد ایران را علاج دهد و درمان کند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، وحید شقاقی شهری عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی در خصوص اهمیت مهار تورم در توسعه اقتصاد ایران و رشد تولید گفت: یکی از شعارهای مهمی که در سال‌های گذشته توسط رهبر انقلاب به دلیل اهمیت ویژه آن انتخاب شده رشد و جهش تولید بوده است، شعاری که نهیبی به مسوولین برای تحقق موضوع مهم رشد تولید به شمار می‌رود، اما آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه رشد تولید وابسته به کنترل و مهار تورم است.

وی در این باره افزود: به عنوان کارشناس اقتصادی در طی سال‌های گذشته بارها بر این موضوع تاکید کرده ام و اظهار نگرانی برای از دست رفتن فضای ثبات اقتصادی، چرا که رشد تولید و سرمایه گذاری در تولید منوط به فضای باثبات اقتصادی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی گفت: با وجود تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی و اقتصادی پر از نوسان نمی‌توان انتظار داشت و امیدوار به سرمایه گذاری در بخش‌های مولد اقتصاد ایران بود. قطع به یقین سرمایه گذار حاضر به هزینه کردن سرمایه خود در اقتصاد ایران نیست اعم از سرمایه گذار داخلی یا خارجی.

شقاقی شهری گفت: به این خاطر نباید اصلا به دنبال آدرس غلط برویم، چرا که سرمایه‌گذار اعم از داخلی و خارجی نیازمند وجود ثبات اقتصادی است، متعاقب این فضا از رهگذر این اتفاق مهم شاهد کنترل تورم خواهیم بود.

شقاقی شهری معتقد است: به دلیل اهمیت موضوع کنترل تورم و تاثیراتی که بر رشد تولید می‌گذارد باز بر این نکته بسیار حیاتی اقتصادی تاکید می‌کنم که دولت و حاکمیت باید روی موضوع کنترل تورم متمرکز شوند، اگر بنده به جای دولت بودم قطعا سیاست‌ها و اقدامات موثری برای کنترل تورم را در دستور کار قرار می‌دادم و به طور جدی آن را دنبال و از ارگان‌ها و نهادهای موثر طلب می‌کردم.

وی در این باره توضیح داد: تورم شبیه بدن بیماری است که از بیماری دیابت و فشار خون بالا رنج می‌برد، قطع به یقین تا کاهش این بیماری‌ها هیچ پزشکی حاضر به جراحی این بیمار نمی‌شود، بنابراین تا زمانی که بدن اقتصاد ما متورم است و از بیماری تورم رنح می‌برد نمی‌توان به سراغ جراحی اندام دیگر رفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که تورم در اقتصاد کنترل نشود هیچ سیاست دیگری نمی‌تواند تن بیمار اقتصاد ایران را علاج دهد و درمان کند پس لازم است سیاست‌ها بر روی کنترل نرخ تورم متمرکز شوند، تا از رهگذر دستاوردهایی که خواهیم داشت شاهد رشد تولید باشیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha