۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
رایزنی برای صادرات محصولات کشاورزی اصفهان به مالزی| راه‌اندازی گلخانه هیدروپونیک کشت کاهو در استان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

رایزنی برای صادرات محصولات کشاورزی اصفهان به مالزی| راه‌اندازی گلخانه هیدروپونیک کشت کاهو در استان

اصفهان – مرادمند؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به کیفیت خوب محصولات کشاورزی اصفهان، رایزنی‌هایی با کشورهای مختلف از جمله مالزی برای صادرات این محصولات انجام شده است.

مهرداد مرادمند در گفت و گو با خبرنگار بازار، به ظرفیتهای اصفهان در زمینه تولید محصولات کشاورزی اشاره و اظهار کرد: اصفهان از گذشته های دور همواره یکی از استانهای نخست کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بوده است و به همین دلیل محصولات این استان از ظرفیت صادراتی خوبی نیز برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه نخستین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور در اصفهان ایجاد شده است، افزود: با توجه به ظرفیت خوب مراکز علمی و تحقیقاتی اصفهان می تواند در زمینه های نوین کشاورزی نیز فعال تر از گذشته وارد عمل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان یکی از استانهای فعال کشور در زمینه محصولات گلخانه ای است، تاکید کرد: در همین راستا و با توجه به زمینه‌های دانش بنیان در صنعت کشاورزی، گلخانه کشت هیدروپونیک کاهو در فرخ دشت اصفهان بنیان نهاده شده است، در این روش کشت، محصولات بر خلاف روش کاشت گیاه در خاک، بر بستری از آب غنی شده با مواد مغذی پرورش پیدا می کنند.

تولید سالیانه ۲۰۰ هزار عدد کاهو توسط گلخانه هیدروپونیک فرخ دشت

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی که در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع راه اندازی شده است، ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزار عدد کاهو را دارد، ابراز کرد: با راه اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال هشت نفر به صورت تمام وقت و ۲۲ نفر به صورت پاره وقت فراهم شده است ضمن اینکه این روش کشت، الگویی برای کشت سودمند گلخانه ای نیز می تواند باشد.

مردادمند با توضیح بیشتر درباره گلخانه هیدروپونیک گفت: این نوع گلخانه یکی از دستاوردهای کشاورزی مدرن است که با روش آب کشت کار می کند، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، کیفیت و کمیت بالاتر محصول نسبت به پرورش گیاه در خاک، امکان تولید انبوه گیاهان دارویی، عدم آزادسازی آلاینده‌های زیست محیطی امکان پرورش گیاه در محیط‌های مختلف و نیاز کمتر به کار فیزیکی و نیرو کار را از مزایای این گلخانه‌هاست.

وی با اشاره به رایزنی هایی با کشورهای مختلف از جمله مالزی برای صادرات محصولات کشاورزی از استان افزود: در این میان لازم است فضا برای حضور سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز بیش از پیش فراهم شود تا ارزش افزوده بیشتری را در این بخش شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha