۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
سیاست هتل داری محکوم به شکست | سفر دیگر اولویت نیست
شریفی به بازار گفت:

سیاست هتل داری محکوم به شکست | سفر دیگر اولویت نیست

شاهرود- شریفی، کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در استان هایی مانند سمنان که جنبه معبر دارند، سیاست هتل داری مورد حمایت میراث فرهنگی محکوم به شکست است.

محسن شریفی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه سیاست هتل داری در استان های عبوری مانند سمنان به شکست منتهی خواهد شد، تاکید کرد: یکی از مهمترین عوامل برای این ادعا و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.

وی افزود: باید در نظر داشت که در یک دهه اخیر سفر کم کم از اولویت های ده گانه خانواده های ایرانی فاصله گرفته و به دلیل شرایط بد معیشتی بعضاً در ۲۰ اولویت اول نیز حضور ندارد چرا که اولویت‌های مهم تری مانند پوشاک، خوراک، مسکن، حمل و نقل و ... مجال فکر کردن به سفر را به خانواده ها به خصوص قشر متوسط نمی دهد.

سفرهای ارزان قیمت

این کارشناس ادامه داد: در نتیجه این سیاست است که شاهد بروز پدیده هایی مانند سفر ارزان قیمت هستیم که در نقطه مقابل سیاست میراث فرهنگی یعنی توسعه هتل ها در استان سمنان قرار دارد.

شریفی با بیان اینکه به جای ساخت یک هتل که در نهایت پنج درصد از مردم جامعه بتوانند از آن استفاده کنند بهتر است ۲۰ بوم گردی ساخت تا خانواده متوسط جامعه به تعداد بیشتری بتوانند از آنها استفاده کنند، بیان کرد: نوروز ۱۴۰۲ یکی از بهترین دلایل این ادعا بود چرا که دقیقاً همزمان با پر شدن تمام بوم گردی ها و خانه روستایی ها و خانه های مسافر اکثر هتل های استان دارای اتاق خالی بودند و حتی شب های زیادی اتاق های فراوان خالی در هتل ها دیده می شد.

توریست خارجی اولاً به استان سمنان نمی آید ثانیاً اگر بیاید هم برای هتل نمی آید

وی افزود: این نشان می دهد که هتل مشتری خاص خود را دارند که روز به روز و ماه به ماه در حال کاهش است در مقابل ما خانه های مسافر به دلیل اقتصادی تر بودن هر روز بر میزان تقاضا ایشان افزوده می شود.

توریست برای هتل نمی آید

این کارشناس بیان کرد: موضوع بعد این است که امروز توریست های خارجی اولاً برای حضور در ایران تا زمانی که تهران، شیراز و اصفهان و ... باشد سمنان را انتخاب نمی کنند چرا که نه ترویج درستی بر روی داشته های این استان صورت گرفته و نه اصلا کسی داشته های این استان را می شناسد کما اینکه اگر از مردم درون استان هم درباره ظرفیت ها سوال شود ده مورد را نمی توانند نام ببرند.

شریفی با بیان اینکه توریست خارجی اولا به استان سمنان نمی آید ثانیاً اگر بیاید هم برای هتل نمی آید، بیان کرد: گردشگری که استانی مانند سمنان را انتخاب می کند قطعاً برای هتل نیست چرا که اگر برای هتل قرار بود سفر کند به ترکیه و امارات و ... می رفت در نتیجه وقتی ایران را برگزیده می خواهد با غنای فرهنگی و غذاهای محلی و طبیعت و ... آشنا شود که این درست روبروی سیاست هتل داری میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد ترویج روز افزون بومگردی ها هستیم اما مقصود خود مسئولان استان سمنان هم می دانند که فرهنگ بومگردی ترویج نشده است، افزود: ما هر چه درباره بومگردی شاهد هستیم توسعه کمی است نه کیفی و این نمی تواند به جذب گردشگر کمک کند چرا که بومگردی ها هم از کار ویژه اصلی شان خارج شده و شبیه هتل ها شده اند.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha