۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۹
پیش بینی سمت و سوی بورس در سال جدید
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

پیش بینی سمت و سوی بورس در سال جدید

کارشناس بازار سرمایه گفت: در سال ۱۴۰۲ شرکت‌های دلاری و صادرات محور بیشتر از سایر گروه‌ها توان رشد دارند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مهدی حیدر زاده، مدیر عامل کارگزاری مدبر آسیا گفت: از نظر بنیادی بازار سرمایه باید رشد کند، زیرا رشد بازار سرمایه دلایل بنیادی دارد، یکی از مهترین دلایل رشد بازار سهام اصلاح فروش خودرو داخلی است، بدین معنی که خودروهای تولید داخلی در سال ۱۴۰۲ باید در بورس کالا به فروش برسد.

حیدر زاده گفت: با خارج شدن خودرو از قیمت گذاری دستوری گروه خودرو بسیار جذاب شده است و شاهد ورود نقدینگی به گروه خودرو هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: از طرف دیگر شاهد جامپ سود شرکت‌های دلاری و صادرات محور هستیم که موجب شده است این صنایع به شدت جذاب شوند.

این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: از دیگر دلایل رشد بنیادی بازار سهام کاهش ارزش دلاری شرکت‌های بورسی و کلیت بازار سهام است.

مدیر عامل کارگزاری مدبر آسیا عنوان کرد: خبرهایی که در محور پالایشی‌ها می‌چرخد موجب شده است تا این گروه در بازار سرمایه جذاب شود و سود آوری این گروه را افزایش خواهد داد. طبق این خبر همه ارز حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی در مرکز مبادله ارزی عرضه خواهد شد.

حیدر زاده تصریح کرد: بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ رشد بسیار خوبی را از خود برجایی خواهد گذاشت، یکی از این دلایل تغییرات نرخ تورم است و بازار سرمایه تورم را دوست دارد، زیرا از یک طرف ارزش دارایی‌ها و همچنین ارزش جایگزینی شرکت‌های بورسی تقویت می‌شود و از طرف دیگر شرکت‌ها کالاهای خود را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ پیش بینی می‌شود که شرکت‌های دلاری و صادرات محور نسبت به سایر گروه‌های بورسی بازده بیشتری را کسب کنند.

حیدر زاده در پایان تاکید کرد: در بین شرکت‌های دلاری، به خصوص شرکت‌های فلزاتی و پتروشیمی بیشتر از سایر گروه‌ها توان رشد را در بازار سرمایه دارند.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha