۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
ضرورت ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی در سال ۱۴۰۲
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد

ضرورت ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی در سال ۱۴۰۲

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه صندوق‌های بازنشستگی در حوزه پرداخت‌ها و همسان‌سازی حقوق‌ها عملکرد منظمی نداشته و با مشکلاتی مواجه هستند بر ضرورت ساماندهی آنها در سال جدید تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدکریم حسینی، در بیان مواردی که در سال ۱۴۰۲ باید در اولویت دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد، گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت که در سال گذشته بررسی شده و به تصویب رسید باید به طور جدی دنبال شود تا به نتیجه برسد لذا اگر ایراداتی به آن وارد دانسته شود باید به سرعت رفع و نهایی شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار از دیگر موارد مهمی است که در دستورکار صحن علنی قرار گرفته است و عزم کمیسیون اجتماعی بر این است که هر چه سریعتر به قانون تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت پوشش بیمه‌ای توسط سازمان تامین اجتماعی و سایر سازمان‌های بیمه‌گر از دیگر مواردی است که باید در اولویت دستورکار کمیسیون قرار گیرد چرا که متاسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه همکاری مطلوبی با کمیسیون اجتماعی مجلس نداشته‌اند و مشکلاتی در حوزه کار و کارگری وجود دارد که باید برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: یکی دیگر از موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت بوده و باید در اولویت دستورکار این کمیسیون قرار گیرد ساماندهی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی است چرا که در حوزه پرداخت‌ها و همسان‌سازی حقوق‌ها عملکرد منظمی نداشته و با مشکلاتی مواجه هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ارتقای شرایط زندگی و تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران نیز از دیگر مواردی است که باید در اولویت دستورکار کمیسیون قرار گیرد چرا که هنوز برخی دستگاه‌ها در این زمینه از قانون تمکین نکرده‌اند که نیاز به پیگیری دارد.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      سی سال پول به تامین اجتماعی پرداخت کنی تا به شما ۵ میلیون بدهد همان پول را داخل بانک سرمایه گداری کن بع داز سی‌سال پول راداری برجی ۱۰ میلیون دریافت می کنی دزدی تو روز روشن