۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
سردخانه ۵۰۰۰ تنی محصولات کشاورزی اسدآباد امسال افتتاح می‌شود
فرماندار اسدآباد:

سردخانه ۵۰۰۰ تنی محصولات کشاورزی اسدآباد امسال افتتاح می‌شود

همدان - فرماندار شهرستان اسدآباد از افتتاح و بهره برداری سردخانه ۵۰۰۰ تنی بالای صفر به منظور نگهداری محصولات کشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید درویشی ظهر چهارشنبه در نشست با سرمایه گذاران سردخانه محصولات کشاورزی اسدآباد اظهار کرد: پروژه سردخانه ۵۰۰۰ تنی بالای صفر شهرستان واقع در شهرک صنعتی در حال حاضر دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که با بهره برداری طرح برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه سرمایه گذار بخش خصوصی طرح فوق افزون بر پنج میلیارد تومان بدون استفاده از تسهیلات بانکی هزینه کرده اند، گفت: در حال حاضر ساختمان این سردخانه تکمیل شده و در حال نصب دستگاه، یخچال، آب، برق و گاز قرار دارد.

درویشی افزود: در حال حاضر در شهرک صنعتی اسدآباد یک واحد سردخانه هم دارای فعالیت بوده که سالانه بیش از ۳۵۰۰ تن محصول کشاورزی شامل سیب زمینی، پیاز و میوه در آن نگهداری و در زمان نیاز وارد بازار داخلی و خارجی می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان محصولات ذخیره شده را با قیمت مناسب به کشورهای عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر می‌کنند، تصریح کرد: بهره برداری و راه اندازی از دومین سردخانه شهرک صنعتی اسدآباد توسط بخش خصوصی نیز با توجه به قطب کشاورزی بودن شهرستان از نقش مؤثری در نگهداری و ذخیره سازی محصولات و میوه جات تولیدی منطقه و ورود به بازار و تنظیم قیمت بازار خواهد داشت.

کد خبر: ۲۱٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha